Ducati Scrambler. Nowoczesność w stylu retro
Pojazdy w stylu retro są modne. Do przeszłości próbują nawiązywać zarówno konstruktorzy samochodów, jak i motocykli. Podczas salonu w Kolonii Ducati przedstawiło wyczekiwany model Scrambler.
Fanom Ducati Scramblera przedstawiać nie trzeba. Motocykl był oferowany w latach 1962-1976. Zespół odpowiedzialny za przygotowanie Scramblera nowej generacji nie chciał tworzyć jednośladu w stylu retro. Projektanci spróbowali odpowiedzieć na pytanie, jak wyglądałby Scrambler, gdyby Ducati nie zawiesiło produkcji modelu i kontynuowało jego rozwój.
Do zbudowania Scramblera użyto sprawdzonych materiałów. Ramę pospawano ze stalowych rur, a wahacz z aluminiowych profili. Nie zabrakło jednak nowoczesnych smaczków w postaci diodowego oświetlenia i ciekłokrystalicznego panelu wskaźników. Ducati podkreśla, że szeroka kierownica, obszerne siodło oraz wysokoprofilowe opony zapewnią komfort jazdy na każdej drodze.
Scrambler otrzymał widlastą „dwójkę” o pojemności 803 ccm. Konstruktorzy chłodzonego powietrzem i olejem silnika dołożyli starań, by jednostka równomiernie oddawała moment obrotowy i wykazywała dużą siłę ciągu od najniższych obrotów.
W sprzedaży znajdą się cztery odmiany Scramblera – Classic, Icon, usportowiona Full Throttle oraz, stylizowana na wyczynowy motocykl sprzed lat, Urban Enduro. Szlak przetrze wariant Icon, który dotrze do dealerów pod koniec stycznia 2015 r.
Dodajmy, że aktualnie należąca do Volkswagena marka Ducati jest na fali wznoszącej. Odświeżenie gamy modelowej przyniosło wymierne efekty. Sprzedaż rośnie, a kolejne lata są zamykane z rekordowymi wynikami.