Druga generacja Audi A4 Allroad quattro
Podniesione zawieszenie, standardowy napęd na cztery koła, tryb offroad i masywniejsza sylwetka - to najważniejsze znaki szczególnego nowego Audi A4 Allroad quattro, który swoją światową premierę ma na rozpoczynającej się wystawie w Detroit.
Allroada od standardowej odmiany kombi odróżnimy dzięki licznym detalom stylistycznym - masywniejszym nadkolom, osłonom podwozia, tylnemu dyfuzorowi w srebrnym kolorze. Nieco inny kształt mają również reflektory, wloty powietrza, a osłona chłodnicy Singleframe ma pionowe chromowane listwy. W stosunku do standardowego Avanta (kombi) zawieszenie wersji Allroad podniesiono o 23 mm, a wraz z większymi kołami daje to o 34 mm większy prześwit. Za dopłatą można nabyć aktywne zawieszenie, które można regulować za pośrednictwem systemu Audi drive select.
Sam system Audi drive select ma teraz w nowej generacji modelu większy zakres możliwych ustawień. Obok znanych już trybów jazdy - comfort, auto, dynamic, efficiency oraz individual, pojawił się tryb offroad.
Nowocześnie wykończone wnętrze posiada najnowsze rozwiązania z obszaru infotainment, z centralnie umieszczonym wirtualnym kokpitem (opcja) i nieco zmienionym systemem MMI. Oczywiście dostępność przeróżnych aplikacji jest właściwie nieograniczona.
Wśród dostępnych jednostek napędowych niespodzianki żadnej nie ma, znajdziemy w ofercie znane z innych wariantów silniki TFSI oraz TDI o mocy od 150 do 272 KM. Zmodernizowaną jednostką jest dwulitrowy silniki TFSI o mocy 252 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm (1600-4500 obr/min). W połączeniu z siedmiostopniową przekładnią S tronic ta werjsa A4 Allroad przyspiesza do 100 km/h w 6,1 sekundy.
W momencie debiutu rynkowego nowe Audi A4 Allroad będzie oferowane z dwoma dwulitrowymi silnikami wysokoprężnymi o mocy 163 i 190 KM (i takim samym maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm). Obie wersję będą również dostępne z tą samą przekładnią. Nieco później paleta silników poszerzy się o bazowego diesla o mocy 150 KM i maksymalnym momencie 320 Nm.
Oczywiście nie zabraknie również i trzylitrowego diesla w wersji 218- i 272-konnej. Obie sześciocylindrowe jednostki dysponują momentem obrotowym na maksymalnym poziomie odpowiednio 400 i 600 Nm. Najmocniejsza odmiana przyspiesza do pierwszej setki w 5,5 sekundy, zużywając średnio 5,3 l oleju napędowego na 100 km. Poza wspomnianą dwusprzęgłową przekładnią S tronic o siedmiu przełożeniach, w ofercie znajdziemy również (w zależności od wersji silnikowej) sześciobiegowego manuala i ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic.
Druga generacja Allroada w europejskich salonach Audi pojawi się latem bieżącego roku.