Druga generacja
Nowa Meriva ma debiutować podczas salonu samochodowego Genewie. Niewielka przestrzeń samochodu ma być bardzo funkcjonalna dzięki innowacyjnym rozwiązaniom.
Najbardziej widowiskowym rozwiązaniem jest otwieranie tylnych drzwi w stronę przeciwną niż przednich, co ma ułatwiać wsiadanie na tylną kanapę. Jak w wypadku innych nowych rozwiązań taki układ drzwi wyróżniono zwrotem Flex i nazwano FlexDoor. "Flexów" jest zresztą w nowej Merivie więcej. FlexSpace to system przesuwania i składania tylnej kanapy lub jej poszczególnych miejsc. System znany już z poprzedniej generacji tego samochodu został zmodernizowany, tak aby jego obsługa była lżejsza, łatwiejsza i bardziej intuicyjna. FlexFix to zintegrowany z tylnym zderzakiem bagażnik na 2 rowery, a innowacyjny system FlexRail to układ wymienialnych i przesuwnych schowków między przednimi siedzeniami.
Gama silników obejmuje turbodoładowane silniki turbo omocach od 75 KM do140KM,zestawione z pięcio- i sześciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów oraz sześciostopniowym automatem. Wprowadzenie auta na rynek ma nastąpić latem tego roku.
(mysz)