Droga ekspresowa S5 w Wielkopolsce dłuższa o 9,5 km
Oddany w weekend do użytku fragment drogi ekspresowej S5, łączący węzły Leszno Południe i Kaczkowo, to kolejny krok w kierunku połączenia Wrocławia z Poznaniem trasą o parametrach drogi ekspresowej.
Odcinek drogi S5 Leszno Południe – Kaczkowo jest dwujezdniową drogą ekspresowę o długości ponad 9,5 km z dwoma pasami ruchu, z poszerzonym pasem dzielącym, który w przyszłości, w razie pojawienia się takiej potrzeby, umożliwi dobudowę trzeciego pasa dla każdej jezdni. Wybudowanie tego fragmentu trasy S5 kosztowało 232,5 mln zł.
Poza samą drogą inwestycja obejmowała m.in. także budowę węzła drogowego Leszno Południe (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 323), węzła Dąbcze wraz z łącznikiem umożliwiającym skomunikowanie DK5 z ekspresową S5, przebudowę innych dróg w pobliżu inwestycji, budowę równoległych dróg dojazdowych, budowę przepustów, oświetlenia, urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także ośmiu obiektów inżynierskich, w tym: mostu nad Rowem Polskim (stanowiącym jednocześnie przejście dla dużych zwierząt), czterech wiaduktów drogowych nad S5, przejścia górnego dla zwierząt nad drogą S5 i linią kolejową E59.
W ramach budowy drogi ekspresowej S5 na odcinku Poznań – Wrocław w realizacji są jeszcze cztery odcinki. Jeszcze w tym roku kierowcy powinni móc przejechać odcinkami Poznań – Wronczyn o długości 16,5 km oraz Radomicko-Leszno Południe o długości 19,1 km. Na przyszły rok zaplanowano ukończenie całej trasy S5 łączącej Wrocław z Poznaniem. Wówczas to oddane do ruchu mają zostać fragmenty S5 Wronczyn - Kościan Południe (18,9 km) i Kościan Południe – Radomicko (15,7 km).