Drobne zmiany w Maździe 6
Wraz z wprowadzeniem na rynek Mazdy 6 z roku modelowego 2017, której sprzedaż na rynku europejskim ruszy jesienią br., wprowadzonych zostanie kilka nowych rozwiązań, poprawiających właściwości jezdne oraz komfort podróżowania.
O innowacyjnym systemie GVC (G-Vectoring Control) informowaliśmy już przy okazji debiutu rynkowego Mazdy 3, również z roku modelowego 2017. W skrócie, technologia ta zmienia wartość momentu obrotowego silnika na podstawie ruchów kierownicą, korygując w ten sposób rozkład nacisków pomiędzy kołami przedniej i tylnej osi. Dzięki takiemu rozwiązaniu poprawione zostały własności trakcyjne auta i stabilność prowadzenia podczas szybko pokonywanych zakrętów.
Zmodyfikowano również jednostkę wysokoprężną 2.2 z rodziny SkyActiv-D. Pojawiły się trzy nowe systemy, które mają poprawić elastyczność tego silnika, a jednocześnie ograniczyć hałas emitowany przez tą jednostkę. System High-Precision DE Boost Control zwiększa ciśnienie doładowania, aby zdynamizować reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Z kolei Natural Sound Smoother tłumi charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego, zaś Natural Sound Frequency Control steruje fazami rozrządu, aby zneutralizować fale ciśnienia i stłumić trzy krytyczne pasma częstotliwości, przy których elementy silnika wpadają w najgłośniejsze wibracje.
Jednak ciszej w kabinie będzie nie tylko, jeśli postawimy na wersję z silnikiem Diesla. Inżynierowie Mazdy udoskonalili również izolację akustyczną "szóstki". Zastosowano m.in. skuteczniejsze uszczelki, przyjęto mniejszą tolerancję dla szczelin między poszczególnymi elementami oraz zwiększono ilość materiału izolacyjnego w podwoziu, tylnej części konsoli, podsufitce i drzwiach. Z kolei laminowane szyby boczne z przodu dodatkowo tłumią szum wiatru.
Drobne zmiany znajdziemy również we wnętrzu Mazdy 6. Zmieniona została kierownica, wyświetlacz Head-up ma zwiększoną rozdzielczość i pełnokolorową grafikę, co ma się przełożyć na lepszą czytelność przy różnym oświetleniu, zaś 4,6-calowy, kolorowy wyświetlacz otrzymał wzbogaconą grafikę. Tym razem nie wprowadzono zmian stylistyki nadwozia. Jedyną nowością jest nowy szary lakier (Machine Grey).
Bogatsza jest lista wyposażenia w części bezpieczeństwa biernego. Mazda 6 2017 oferuje m.in. nowy system rozpoznawania znaków drogowych, który rozpoznaje znak zakazu wjazdu, znaki ograniczenia prędkości i ostrzega kierowcę w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości, oraz system wspomagania hamowania i zapobiegający kolizjom przy niewielkich prędkościach, w którym laser zastąpiono kamerę, co pozwoli wykrywać inne pojazdy przy nieco większej prędkości.
Mazda 6 oferowana będzie w trzech wersjach benzynowych - SkyActiv-G 2.0 o mocy 145 lub 165 KM oraz 192-konna jednostka SkyActiv-G 2.5, a także ze wspomnianym wcześniej dieslem w dwóch wariantach mocy - 150 i 175 KM. Wersje te mogą współpracować z przekładnią manualną lub automatyczną.