Dostawcze Fordy Transity ze sportową domieszką
Pojazdy dostawcze Forda – Transit Custom, Transit Connect oraz Transit Courier – w wariancie Sport otrzymają teraz mocniejsze jednostki napędowe, a także nowe rozwiązania technologiczne ułatwiające m.in. wykonanie manewru parkowania oraz nawiązanie łączności.
Ford Transit Custom Sport
Największy z trójki zmodyfikowanych modeli dostawczych Forda będzie napędzany dwulitrowym dieslem EcoBlue o mocy 185 KM, tj. o 9% więcej niż dotychczas. Maksymalny moment obrotowy wynosi 415 Nm. Modyfikacje nie sprowadziły się wyłącznie do zwiększenia mocy jednostka, ale również udoskonalono wysokociśnieniowy wtrysk paliwa oraz konstrukcję turbosprężarki o niskiej bezwładności, która zapewnia lepszą dystrybucję mocy w szerszym zakresie mocy. Nabywcy Customa Sport będą mieli do wyboru sześciobiegową skrzynię manualną bądź również sześciobiegową przekładnię automatyczną.
Ford Transit Custom Sport oferowany będzie w różnych wersjach nadwoziowych – van, kombi i z podwójną kabiną, zarówno w wersji z krótkim, jak i długim rozstawem osi.
Charakterystycznymi elementami nadwozia będą podwójne paski na masce silnika oraz nieco zmienione zderzaki, nadkola i listwy boczne. Do wyboru będą 17-calowe lub 18-calowe felgi aluminiowe. Sportowy styl obejmuje również częściowe wykończenie wnętrza ze skóry w kolorze Ebony, w tym także w drugi, a nawet trzecim rzędzie siedzeń.
W standardowym wyposażeniu modelu znajdzie się teraz modem pokładowy FordPass Connect, który dołączy do systemu komunikacji i rozrywki SYNC 3. Będzie on mógł obsługiwać nawet do 10 urządzeń.
Na liście systemów wspomagających kierowcę znajdziemy m.in. system wspomagający parkowanie, adaptacyjny tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, system wspomagania utrzymywania pasa ruchu oraz system monitorowania martwego punktu.
Ford Transit Connect Sport
Ford Transit Connect Sport będzie się wyróżniał na drodze dzięki zewnętrznemu zestawowi stylizacyjnemu, w tym matowym czarnym paskom ze srebrnymi lub pomarańczowymi akcentami oraz 16-calowym felgom ze stopu Dark Stainless. Kabina wyposażona jest w podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera.
Standardowa specyfikacja obejmuje dwustrefową klimatyzację i tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości. Dostępny jest także system Active Park Assist, system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 oraz wbudowany modem FordPass Connect.
Zmodernizowany 1,5-litrowy silnik EcoBlue o mocy 120 KM i sześciobiegowa manualna skrzynia biegów zapewniają niskie zużycie paliwa, od ok. 5,0 l/100 km.
Ford Transit Courier Sport
Do najciekawszych elementów wizualnych kompaktowego Forda Transita Couriera należą także pasy na masce i tylnych drzwiach, zestaw kolorów nadwozia, 16-calowe obręcze kół ze stopów metali z wykończeniem w kolorze Magnetic w kolorze srebrnym oraz sportowe siedzenia z częściową skórą z czerwonymi kontrastowymi szwami. Na wyposażeniu znajdziemy rówież system SYNC 3 z 4-calowym kolorowym ekranem i tylne czujniki parkowania.
1,5-litrowy silnik TDCi o mocy 100 KM w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zapewnia zużycie paliwa na poziomie 4,3 l/100 km. Dostępny jest także 100-litrowy silnik EcoBoost, który współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i zużywa średnio 5,6 l/100 km.