DObre wyniki Citroena w I połowie 2003
Pierwsza połowa 2003 roku była pomyślna dla Citroëna dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży, bogatej ofercie nowych produktów i dobremu początkowi sezonu rajdowego.
<strong>Pierwsza połowa 2003 roku była pomyślna dla Citroëna dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży, bogatej ofercie nowych produktów i dobremu początkowi sezonu rajdowego.</strong>
Wzrost sprzedaży o 10,7%
W 2002 roku Citroën szósty raz z rzędu osiągnął rekord: na świecie sprzedano 1 312 000 samochodów tej marki. W pierwszej połowie 2003 roku producent udowodnił, że jest w stanie umocnić swoją pozycję na poszczególnych rynkach.
W okresie tym Citroën, sprzedając 726 000 samochodów, odnotował wzrost sprzedaży o 10,7% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
W Europie Zachodniej ilość rejestrowanych samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych Citroëna wzrosła o 7,4%, podczas gdy cały rynek odnotował spadek o 2,8%.
W pozostałych rejonach świata, wbrew wskaźnikom ekonomicznym i koniunkturalnym, często niekorzystnym dla sektora motoryzacyjnego, Citroën dał dowód dynamizmu zwiększając sprzedaż o 29,2%.
BOGACTWO NOWOŚCI
C3 na drodze do sukcesu
Pierwsza połowa 2003 roku zakończyła się wylansowaniem C3 Pluriel.
Od momentu wprowadzenia na rynek w większości krajów europejskich, ten wyjątkowy samochód, o wielu możliwościach konfiguracji, zamówiony został na świecie w ilości przekraczającej 15 000 egzemplarzy.
C3 Pluriel, Uhonorowany tytułem „Kabriolet roku 2003” na Salonie w Genewie, to samochód najbezpieczniejszy w swoim segmencie i jednocześnie we wszystkich segmentach samochodów ze zdejmowanym dachem, co zostało przetestowane przez EuroNCAP. C3 Pluriel otrzymał w tym teście 4 gwiazdki.
Inna zmiana w gamie C3 to możliwość wyposażenia wersji berline w nowy system informacyjny. Sterowany głosem lub ręcznie i wyposażony w kolorowy ekran 16/9, system ten spełnia trzy zasadnicze funkcje: systemu audio (radio i CD), nawigacji i zestawu głośnomówiącego do telefonu GSM.
Dzięki dobrym wynikom sprzedaży C3 (ponad 340 000 egzemplarzy tego modelu zostało sprzedanych od momentu jego wylansowania w marcu 2002 roku), Citroën wzmocnił swoją pozycję w segmencie samochodów kompaktowych.
Wersja V6 „z wyższej półki” C8
Sprzedawany od drugiej połowy 2002 roku model C8 - van „z wyższej półki” - którego gama została wzmocniona o wersję V6, spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem. Od momentu wylansowania sprzedanych zostało 21 600 samochodów.
Ponadto, C8 otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP.
Wyposażenie Xsary Picasso w automatyczną skrzynię biegów
Inny van Citroëna, Xsara Picasso, sprzedany został na świecie w ilości ponad 750 000 egzemplarzy od momentu jego wprowadzenia na rynek w styczniu 2000 roku. Aby dać temu modelowi jeszcze większe szanse na sukces, Citroën rozszerzył ofertę Xsary Picasso wprowadzając wersję wyposażoną w oryginalny zespół napędowy: silnik 2.0i 16 V (137 KM) z automatyczną, autoadaptatywną, sterowaną sekwencyjnie skrzynią biegów.
Xsara podbija Chiny
Xsara odniosła niezaprzeczalny, światowy sukces handlowy: 1 440 000 sztuk Xsary berline, Coupé i break zostało sprzedanych na całym świecie. Liczba ta wciąż rośnie dzięki wprowadzeniu nowej gamy Xsary i niedawnemu wylansowaniu Xsary 5-drzwiowej na rynku chińskim.
Pierwsze efekty restylingu Berlingo
Od roku 1996, daty wprowadzenia na rynek, Berlingo wciąż wzbudza zachwyt: ponad 957 000 klientów na całym świcie urzekła jego oryginalność. Model ten, który zajmuje teraz naprawdę silną pozycję, został poddany znacznemu restylingowi. Zmiany w wyglądzie Berlingo od razu wpłynęły na sprzedaż: 96 000 egzemplarzy sprzedanych zostało przez pierwszych sześć miesięcy 2003 roku.
Druga połowa 2003 roku otwiera wspaniałe perspektywy dla Citroëna dzięki wprowadzeniu C2
Ten trzydrzwiowy samochód, którego wprowadzenie na rynek przewidziane jest na ostatni kwartał 2003 roku, zajmie miejsce obok C3 i C3 Pluriel. Uzupełni w ten sposób gamę samochodów kompaktowych, których wersje trzydrzwiowe stanowią 56% sprzedaży takich samochodów w Europie. C2 wzmocni konkurencyjność Citroëna w tym segmencie.
DWA ZWYCIĘSTWA I SZEŚĆ MIEJSC NA PODIUM W SIEDMIU RAJDACH NA PÓŁMETKU SEZONU RAJDOWYCH MISTRZOSTW ŚWIATA
Początek tego roku niezaprzeczalnie kojarzy się z potrójnym, historycznym zwycięstwem w Rajdzie Monte Carlo oraz triumfem Carlosa Sainza w Rajdzie Turcji, w czasie którego Xsara WRC zadebiutowała na nawierzchni szutrowej.
W kolejnych miesiącach padły następne doskonałe wyniki: hiszpańska załoga Sainz - Marti zajęła drugie miejsce w Rajdzie Argentyny, a Sébastien Loeb i Daniel Elena uzyskali trzecie miejsce w całkiem niedawno odbytym Rajdzie Cypru.
W połowie sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata Marka plasuje się jako druga w Mistrzostwach Świata Producentów. W Mistrzostwach Świata Kierowców Carlos Sainz jest na drugim miejscu i brakuje mu tylko jednego punktu do lidera. Sébastien Loeb i Colin McRae zajmują odpowiednio piąte i siódme miejsce.
Zostało jeszcze siedem wyścigów, z których najbliższy odbędzie się w Niemczech, w Trèves, tam, gdzie rok wcześniej Sébastien Loeb odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w klasie WRC.
<strong>Źródło: Citroen Polska</strong>