Dla superszybkich i nie tylko
Kilka dni temu, w styczniu 2017 roku, na światowe rynki trafiła nowa opona - Michelin Pilot Sport 4 S. Najnowsza propozycja francuskiego producenta może poszczycić się najwyższym indeksem prędkości (Y – ponad 300 km/h).
W produkcji opon Michelin Pilot Sport 4 S wykorzystano rozwiązania konstrukcyjne oraz specjalne materiały, stworzone wcześniej na potrzeby sportów motorowych i przetestowane już podczas World Endurance Championship (WEC), w tym wyścig 24h Le Mans, rajdowe mistrzostwa WRC oraz Formuła E. Zostały one zaprojektowane głównie z myślą o samochodach sportowych, ale także o popularnych markach i ich topowych modelach. W związku z czym zapewnią najwyższe osiągi, precyzję sterowania i wyjątkową przyczepność (tak na suchej, jak i mokrej nawierzchni) zarówno właścicielom Ferrari czy Porsche, jak Volvo, Hondy czy Audi.
Warto dodać, że w testach niezależnych organizacji TÜV SÜD i DEKRA opony Michelin Pilot Sport 4 S wyprzedziły konkurencję i okazały się najlepsze w kilku kluczowych obszarach jednocześnie (trwałość, osiągi, najkrótsza droga hamowania).
W testach hamowania, przeprowadzonych przez TÜV SÜD, nowa propozycja Michelin prześcignęła konkurencję. Podczas hamowania od 100 do 0 km/h na suchej nawierzchni, na oponach w rozmiarze 255/35ZR19 96Y, zamontowanych w AUDI S5 Coupe 3.0 TFSI 333 KM (2016), Michelin Pilot Sport 4 S osiągnęły wynik 33,66 m. Z kolei Bridgestone Potenza S-04 Pole Position - 35,14 m, Continental ExtremeContact DW - 35,78, Pirelli P ZERO - 35,51 m, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 - 35,14 m.
Podobnie było na mokrej nawierzchni. Podczas hamowania od 80 do 0 km/h na oponach w rozmiarze 255/35ZR19 96Y, zamontowanych w AUDI A5 Sportback 2.0 TDI 177 KM (2016), wyniki przedstawiały się następująco: Michelin Pilot Sport 4 S - 27,73 m, Bridgestone Potenza S-04 Pole Position - 29,93 m, Continental ExtremeContact DW - 29,99 m, Pirelli P ZERO - 29,57 m, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 - 27,83 m.
Opony Michelin Pilot Sport 4 S osiągnęły też najlepszy wynik podczas okrążenia toru o długości około 2,6 km na suchej nawierzchni. Przeprowadzony przez TÜV SÜD test, na oponach w rozmiarze 255/35ZR19 96Y, zamontowanych w AUDI S5 Coupe 3.0 TFSI 333 KM (2016), zakończyły z wynikiem 80,33 sek. Na tym samym torze Bridgestone Potenza S-04 Pole Position miały 82,05 sek., Continental ExtremeContact DW - 81,72 sek., Pirelli P ZERO - 81,55 sek., a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 - 81,22 sek.
Dodatkowo badanie trwałości opon, przeprowadzone przez centrum testowe DEKRA, wykazało najwyższą żywotność nowej opony Michelin Pilot Sport 4 S wśród opon w swojej klasie. Jako jedyna przekroczyła próg 50 tys. km.
Nowe opony Michelin są dostępne w sprzedaży w 34 rozmiarach na koła 19 i 20 cali. Z racji tego, że większość aut sportowych wyposażona jest w opony niskoprofilowe, Michelin zastosował praktyczne, a jednocześnie estetyczne ranty ochronne, pozwalające uniknąć uszkodzeń felg o krawężniki. Z kolei eleganckiego wyglądu nadaje im „aksamitna technologia” Premium Touch Technology.