Detroit - elektryczny prototyp Cadillaca
Amerykanie próbują do wielkich aut dostosować „małe" napędy.
<strong>
Amerykanie próbują do wielkich aut dostosować „małe" napędy.
</strong><br/>
<p class=maintext>
Ostre linie typowego coupe kryją wnętrze typu 2+2. Wykończono je czarną skórą i białym zamszem oraz detalami z drewna i polerowanego aluminium. Wykorzystano w nim nie tylko materiały nadające się do recyklingu, ale także z niego pochodzące. Wśród technicznych nowości są organiczne diody LED oświetlające wnętrze, dotykowy ekran nawigacji, kamery zamiast lusterek oraz adaptacyjne zawieszenie Magnetic Ride Control.</p>
<p class=maintext>vBateria litowo - jonowych akumulatorów zapewnia samochodowi energią na pokonanie 64 km. Kiedy zaczyna brakować prądu, wytwarza go silnik spalinowy. Akumulatory można także ładować z sieci elektrycznej - przy napięciu 240V trwa to niecałe trzy godziny, a przy 120V - osiem. Elektryczny silnik o mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm napędza przednie koła. Converj jest w stanie osiągać prędkość do 161 km/h. Biorąc pod uwagę sylwetkę typowego, sportowego coupe to niewiele. Może dlatego to wciąż tylko prototyp.
</p>
<p class="rgh"><strong>(mysz)</strong></p>