Designerski MINI Seven
Połączenie klasyki z designerskimi detalami nie zawsze przynosi oczekiwane efekty, ale w przypadku modeli MINI sprawdza się idealnie. Już niebawem do oferty dołączy jeszcze bardziej ekskluzywna odmiana MINI Seven, oferowana jako wariant 3- oraz 5-drzwiowy.
"Siódemka" w nazwie tej wersji MINI jest naturalnie odwołaniem do pierwowzoru, czyli modelu Austin Seven, od którego w roku 1959 r. rozpoczęła się historia klasycznych modeli brytyjskiej marki. Współczesne Seven ma się wyróżniać jeszcze bardziej ekskluzywnymi cechami stylistycznymi na zewnątrz oraz w kabinie, a także poprzez wysokiej jakości wyposażenie.
Z zewnątrz MINI Seven może się wyróżniać nowym niebieskim lakierem (Lapisluxury Blue), choć w ofercie znajdzie się również inna kolorystyka, a do tego lusterka czy dach mogą być np. w srebrnej barwie (Metling Silver). Ponadto wersja ta otrzymała 17-calowe obręcze kół MINI Seven Spoke, listwy progowe z logo tej wersji, dodatkowe ozdobniki boczne oraz pasy na masce silnika.
W kabinie o ekskluzywny klimat mają zadbać tapicerka z tkaniny oraz skóry w kolorze Diamond Malt Brown oraz listwy dekoracyjne w czarnym kolorze fortepianowym. Specjalnie dla tej wersji stworzono opcjonalny pakiet wyposażenia MINI Seven Chili, w którym znalazły się diodowe reflektory oraz światła przeciwmgielne, białe kierunkowskazy, klimatyzacja automatyczna, komputer pokładowy, MINI Driving Modes, pakiet MINI Excitement, sportowa, wielofunkcyjna kierownica skórzana, czujnik deszczu z automatyczną aktywacją świateł mijania, a także pakiet schowków, dywaniki welurowe i pakiet oświetlenia.
MINI Seven na rynku pojawi się w czterech wersjach silnikowych w technologii TwinPower Turbo - dwóch benzynowych oraz dwóch wysokoprężnych. Podstawowa odmiana Cooper napędzana jest 3-cylindrowym silnikiem 1.5. Jednostka ta oferuje moc 136 KM i pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 7,9 s, a w wariancie z automatyczną przekładnią w 7,8 s. Mocniejsza odmiana Cooper S pod maską ma 4-cylindrową jednostkę o pojemności dwóch litrów i mocy 192 KM. w tej odmianie pierwsza setka na prędkościomierzu może się pojawić już po 6,8 (6,9) s.
Podstawowy diesel (Cooper D), również o pojemności 1,5 litra, dysponuje mocą 116 KM i pozwala osiągnąć prędkość 100 km/h w 9,2 s. Z kolei mocniejszy diesel (Cooper SD) pod maską skrywa dwulitrową jednostkę o mocy 170 KM, która rozpędza auto do prędkości trzycyfrowej w 7,3 s.