Debiutuje JCW Mini Cabrio
Trzecia generacja małego kabrioleta marki Mini właśnie debiutuje w najmocniejszej odmianie John Cooper Works, czyli małe, mocne, gwarantujące mega frajdę z jazdy.
Najnowsza generacja Mini z otwieranym dachem w najmocniejszej wersji nieznacznie urosła w stosunku do poprzednika. Ma teraz 3.874 mm długości, 1.727 mm szerokości i 1.415 mm wysokości, zaś rozstaw osi 2.495 mm. Stylistycznie znajdziemy kilka różnic w stosunku do słabszych odmian tego kabrioleta. Nieco inny jest przedni pas nadwozia, z większymi wlotami powietrza, zmodyfikowanym zderzakiem, reflektowami w technologii LED i również zmienioną osłoną chłodnicy. W tylnej części znajdziemy również zmieiony zderzak oraz umieszczoną pośrodku podwójną końcówkę układu wydechowego. Wariant JCW otrzymał również specjalne, dedykowane temu modelowi 17- lub 18-calowe felgi. Jak zwykle, dostępna jest wersja z brytyjską flagą na dachu.
A ten, naturalnie z materiału, sterowany jest elektrycznie, po naciśnięciu przycisku na desce rozdzielczej. Otwieranie i zamykanie trwa ok. 18 sekund i może być wykonywane podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.
Wnętrze zostało urządzone w bardziej sportowym stylu niż słabsze wersje Cabrio. Znajdziemy tu sportowe fotele, nakładki na pedały i progi ze stali nierdzewnej, skórzane obszycie kierownicy i drążka zmiany biegów. Nieco inny jest również panel z zegarami. Bagażnik małego kabrioleta ma pojemność 215 litrów przy rozłożonym dachu, zaś po jego schowaniu przedział bagażowy kurczy się do 160 l.
Pod maską wersji JCW znajdziemy teraz dwulitrową jednostkę benzynową TwinPower Turbo, która generuje maksymalną moc 231 KM (dostępną w zakresie do 5.200 do 6.000 obr/min) oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm (1.250-4.800 obr/min). O 20 KM większa moc (o 39 KM większa niż w wersji Cooper S) przekłada się na nieco lepsze osiągi niż w przypadku poprzednika. Sprint do pierwszej setki trwa teraz 6,5 s w przypadku wersji z 6-stopniowym automatem Steptronic i 6,6 w odmianie z 6-biegowym manualem. To odpowiednio o 0,6 i 0,3 s lepiej niż w drugiej generacji modelu. O 7 km/h wzrosła też maksymalna prędkość, do jakiej będzie w stanie się rozpędzić Mini Cabrio JCW (240 i 242 km/h).
Mini nie opublikowało jeszcze cen swojego najmocniejszego kabrioleta. W przypadku wersji trzydrzwiowej odmiana JCW jest droższa od Coopera S o 25.200 zł, z kolei Mini Cabrio Cooper S kosztuje 121.800 zł, można więc oczekiwać ceny oscylującej w okolicach 147 tys. zł.