Dacia ze zautomatyzowaną skrzynią manualną
Dacia ujawniła swoje plany przed międzynarodowymi targami motoryzacyjnymi we Frankfurcie. Do rumuńskich aut trafi zautomatyzowana manualna przekładnia Easy-R.
Wprowadzenie na rynek automatycznej przekładni to kolejny mały krok w rozwoju rumuńskiej marki należącej do Renault.
Na targach we Frankfurcie, które rozpoczną się już za tydzień, Dacia pokaże nową zautomatyzowaną skrzynię biegów, która już wkrótce trafi do Logana, Logana MCV, Sandero i Sandero Stepway.
Konstrukcja będzie dostępna tylko z benzynowym silnikiem TCe90, który jak sama nazwa wskazuje generuje moc 90 KM i 140 Nm momentu obrotowego, spalając średnio 4,9 l paliwa na 100 km.
Zautomatyzowana przekładnia to tak naprawdę coś pomiędzy skrzynią manualną i automatyczną. Dacie wyposażone w konstrukcję Easy R nie będą miały pedału sprzęgła, bowiem to komputer sterujący przekładnią zajmie się wysprzęglaniem.
Biegi mogą zmieniać się automatycznie lub ich zmianą może zająć się kierowca. To ciekawe, że rumuński producent zdecydował się na to rozwiązanie, które nie cieszy się tak dobrą reputacją jak przekładnie automatyczne czy dwusprzęgłowe.
Skrzynie zautomatyzowane działają mniej płynnie, czas zmiany biegu jest znacznie dłuższy, a konstrukcje duzo bardziej awaryjne.
Poza tym we Frankfurcie Dacia pokaże także Dustera w wersji specjalnej Edition 2016. Auto wyposażone będzie w 16-calowe felgi, zielony lakier Altai Green oraz delikatne dodatki stylistyczne. Dodatkowo do oferty dołączą także nowe kolory lakieru - czarny oraz szary, który nazywa się Federer grey.
Więcej szczegółów poznamy już wkrótce. Ciekawe czy docelowo skrzynia Easy R trafi do Dustera.