Dacia ma powody do świętowania
Szefowie Renault mogą sobie pogratulować decyzji o zaangażowaniu się w rozwój marki Dacia. Dziś rumuńska marka ma już swoją renomę na europejskim rynku, a statystyki sprzedaży cały czas rosną.
Historia Dacii pod rządami koncernu Renault rozpoczęła się w 1999 roku, jednak pierwszy model stworzony wg francuskiej myśli inżynierskiej i z wykorzystaniem francuskiej technologii powstał w 2004 roku. Była to, niezwykle popularna dziś w Polsce, Dacia Logan. Początkowo auta tej marki miały być sprzedawane w tzw. krajach rozwijających się, czyli w państwach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w krajach Afryki Północnej czy na Bliskim Wschodzie (region Morza Śródziemnego).
Od tego momentu liczba klientów, którzy przekonali się do modeli rumuńskiej marki, przekroczyła już 3,5 mln.
Dziś najważniejsze rynki dla Dacii pozostały te same, jednak auta tej marki można nabyć również w zachodniej Europie. Na rynku francuskim np. Dacia zajmuje piątą pozycję w segmencie samochodów osobowych, a wśród klientów indywidualnych nawet czwarte miejsce. Po dwóch latach od odświeżenia całej gamy modelowej, rumuńska marka wciąż może pochwalić się znacznymi wzrostami sprzedaży. W pierwszej połowie 2015 roku Dacia sprzedała 290.024 auta na 44 rynkach, co oznacza wzrost o 10,1 proc. W samej Europie sprzedaż w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniosła już 205.436 sztuk (+5,5 proc.). W Polsce Dacia jest dziesiątą pod względem popularności marką.
Jubileuszowym egzemplarzem był Sandero Stepway, który został zakupiony przez klientkę z Wlk. Brytanii. Kluczyki samochodu zostały przekazane Jody Panov przez Denisa Le Vota, dyrektora handlowego regionu Europa G9, w salonie marki na przedmieściach Londynu.