Dacia Duster jako mała ciężarówka
W ofercie modelu Duster pojawi się wersja Van, czyli dwumiejscowa odmiana popularnego modelu rumuńskiej marki z homologacją ciężarową. Cenniki zaczynają się od 53,5 tys. zł netto.
Jak przekonują przedstawiciele koncernu taka wersja Dustera była potrzebna ze względu na spore zainteresowanie przedsiębiorców niedrogim autem z napędem na 4 koła, zdolnym pomieścić nieco większe ładunki, którym można zapuścić się także poza drogi utwardzone.
Część ładunkowa oddzielona jest od foteli kierowcy i pasażera sztywną przegrodą. Długość tej przestrzeni wynosi 1,5 m, szerokość 96 cm, zaś wysokość 80 cm (74 cm w świetle drzwi). Duster Van będzie mógł przewieźć dosyć ciężkie przedmioty. Ładowność tej wersji modelu wynosi od 497 kg do 547 kg (w zależności od wyposażenia). W przestrzeni ładunkowej znajduje się 6 punktów do mocowania ładunku: 2 w przedniej części przestrzeni ładunkowej u dołu przegrody, 2 w środkowej części oraz 2 w tylnej części bagażnika. Dostęp do częściładunkowej umożliwiają tylne drzwi bagażnika i otwierane boczne tylne drzwi, przeszklone w ich górnych częściach.
W ofercie rynkowej znajdą się dwie wersje wyposażeniowe Dustera Van, obie z silnikiem 1.5 dCi 110 i z napędem na obie osie – Ambiance i Laureate. Cena netto tańszej wersji Ambiance wynosi 53 496 zł, zaś wersji Laureate 58 049 zł netto. Dacia Duster Van, podobnie jak pozostałe modele marki, jest objęta 3-letnią gwarancją producenta (lub do 100 tys. km).