Czym Hyundai i10 trzeciej generacji chce podbić segment maluchów?
Tuż przed oficjalną premierą na wystawie we Frankfurcie Hyundai odkrył wszystkie niemalże karty dotyczące trzeciej generacji swojego malucha. Hyundai i10 wprawdzie pozostanie typowym miejskim modelem, jednak zgodnie z hasłem "Go Big" będzie oferował wiele rozwiązań spotykanych dotąd jedynie w modelach z wyższych półek.
Podobnie jak jego poprzednik, również trzecia odmiana Hyundaia i10 została zaprojektowana i wyprodukowana w Europie głównie z myślą o europejskim kierowcy. Jak podkreślają przy okazji premiery najnowszego i10 przedstawiciele koreańskiej marki, mimo niewielkich rozmiarów pod względem wygody i komfortu jazdy powinien on zadowolić większość osób, które zdecydują się na ten model.
Trzecia generacja "i-dziesiątki" jest o 20 mm niższa i również o 20 mm szersza od poprzednika, więc zewnętrzne proporcje nieznacznie tylko będą się różnić. Stylistyka nadwozia jest jednak całkowicie nowa. Uwagę przykuwa szeroka przednia osłona silnika o strukturze plastra miodu z zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej. Z boku nowy i10 będzie rozpoznawalny m.in. dzięki słupkowi C w kształcie litery X z umieszczonym na nim logo modelu.
Do wyboru będzie 10 kolorów nadwozia, w trzy całkowicie nowe: Dragon Red, Brass i Aqua Turquoise. Nabywca będzie mógł wybrać opcję dwukolorowego nadwozia z czarnym lub czerwonym dachem. Ogólnie dostępnych jest 22 zewnętrznych kombinacji kolorów.
Wnętrze sprawia wrażenie znacznie szerszego niż w poprzedniej generacji modelu. Nowy i10 będzie oferowany jako cztero- lub pięcioosobowy model, a dzięki zwiększonemu rozstawowi osi większa jest ilość miejsca dla pasażerów. Kierowca i pasażerowie powinni docenić także przestronne schowki. Pod względem stylistycznym może się podobać wzór plastra miodu 3D na desce rozdzielczej oraz wewnętrznych panelach drzwi. Do wyboru są cztery różne kombinacje kolorów wnętrza.
Zmiany w przednim pasie nadwozia przełożyły się na lepszy widok na drogę dla kierowcy, a inaczej ukształtowane słupki C zapewnią lepszą widoczność do tyłu podczas manewrowania na parkingu.
252-litrowy bagażnik jest jednym z lepszych w tej klasie aut. Projektantom udało się także obniżyć o 29 mm próg załadunkowy. Dwupozioma podłoga bagażnika oraz składane oparcia tylnej kanapy dodatkowo zwiększają funkcjonalność koreańskiego malucha. Dodatkowo parkowanie ułatwi kamera cofania, której obraz wyświetlany jest na ekranie systemu nawigacji na konsoli centralnej.
Nowy Hyundai i10 oferuje szereg zaawansowanych funkcji, które czynią go liderem technologicznym w tej klasie aut. Centrum sterowania zintegrowane jest w 8-calowym kolorowym ekranie dotykowym, który jest największy w segmencie A. Systemy Apple CarPlay i Android Auto umożliwiają bezproblemową integrację auta ze smartfonem kierowcy i korzystanie z funkcjonalności urządzeń mobilnych. Dostępne bezprzewodowe ładowanie oznacza, że kierowca nie będzie musiał się martwić, że bateria jego telefonu wyczerpie się podczas długiej podróży.
Ponieważ łączność odgrywa istotną rolę w nowoczesnej mobilności, dostępna w tym modelu technologia Bluelink zapewnia znaczne korzyści w zakresie bezpieczeństwa i ochrony, kontroli i łączności za pośrednictwem dostępnych aplikacji. Możliwe jest np. wyszukanie interesujących miejsc (POI) i przesłanie ich bezpośrednio do nawigacji auta. Przydatna powinna być także funkcja „Znajdź mój samochód”, która umożliwia kierowcom łatwe zlokalizowanie auta np. na zatłoczonym parkingu.
Nowy i10 będzie oferować jeden z najbardziej kompleksowych pakietów bezpieczeństwa w swojej klasie. Na wyposażeniu znajdziemy najnowsze funkcje bezpieczeństwa aktywnego i asystenta systemu Hyundai SmartSense, które spełniają najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa. Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) wykorzystuje wielofunkcyjną kamerę do wykrywania nie tylko samochodów, ale także pieszych przed pojazdem. Asystent świateł drogowych (HBA) został zaprojektowany tak, aby automatycznie przełączać się między światłami drogowymi a światłami mijania i zapewniać optymalne oświetlenie drogi przed pojazdem. Nie zabraknie także asystenta utrzymania pasa ruchu (LKAS) czy systemu ostrzegającego przekroczeniu dozwolonej prędkości (ISLW).
Hyundai i10 będzie dostępny na rynku z dwoma silnikami do wyboru. Bazową jednostką będzie 3-cylindrowy silnik MPi o pojemności 1,0 litra o mocy 67 KM i maksymalnym momencie obrotowym 96 Nm. Drugą opcją będzie 4-cylindrowa, 1,2-litrowa jednostka o mocy 84 KM i maksymalnym momencie wynoszącym 118 Nm. Oba silniki mogą zostać wybrane albo z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, albo z automatyczną przekładnią o takiej samej liczbie przełożeń.
Nie znamy jeszcze dokładnych danych dotyczących osiągów ani spalania tego modelu. Jak najniższe zużycie paliwa mają zapewnić m.in. system Idle Stop and Go (ISG) oraz obniżony współczynnik oporu powietrza z 0,32 do 0,31. i10 będzie oferowany z pakietem ECO, który obejmuje regulowane przełożenie, cztery siedzenia i 14-calowe koła w celu zoptymalizowania wydajności.