Czy tak będzie wyglądał nowy Peugeot 208?
Być może już wkrótce na rynku pojawi się kolejna generacja kultowego już Peugeota 207. Popularna 207-ka sprzedawała się świetnie, a na rynku wtórnym nie brakuje porządnych modeli używanych. Czy model 208 powtórzy sukces poprzednika?
Na początku nowy Peugeot 208 oferowany będzie w dwóch wersjach nadwoziowych – jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Oferta obejmować ma aż osiem jednostek napędowych – pięć benzynowych i trzy wysokoprężne. Być może wkrótce doczekamy się wersji kombi, coupe-cabrio czy nawet sedan.
Paletę jednostek napędowych otwiera znany z modelu 107 trzycylindrowy 1,0-litrowy VTi o mocy 68 KM. Nie jest to sportowe narzędzie, gdyż 208-ka z tą jednostką przyspieszać ma do 100 km/h w 14 sekund i zużywać średnio poniżej 5 l./100 km. Do wyboru będą też mocniejsze jednostki: trzycylindrowy motor 1,2 VTi o mocy 82 KM (12,1 s do 100 km/h), 1,4 VTi rozwijający 95 KM (10,5 s do 100 km/h) i 120-konny 1,6 VTi (9,9 s. do 100 km/h).
Dla spragnionych sportowych wrażeń przygotowano 155-konną odmianę 1,6 THP, która osiągać ma 100 km/h w zaledwie 7,3 s. Nie zabraknie również oferty dla zwolenników diesli. Do wyboru będzie 1,4-litrowy HDI o mocy 68 KM (od 0 do 100 km/h w 13,5 s) oraz 1,6 litrowy HDI w dwóch wariantach mocy – 92 i 115 KM. Słabsza wersja rozpędzi auto do 100 km/h w 10,9 s, mocniejsza jednostka zaś potrzebuje 9,7 s. Wg danych producenta, oba silniki zużywają średnio poniżej 4 l/100 km.
Oczywiście ceny najnowszych modeli nie są jeszcze znane, choć można szacować, że za podstawowy model z trzycylindrowym silnikiem 1,0 l zapłacić trzeba będzie nieco mniej niż 40 tys. zł. Miejmy nadzieję, że wszystkie modele w niezmienionej formie szybko trafią na rynek.