Czy powstanie Auris GR?
Po niewątpliwym sukcesie, jakim okazało się wprowadzenie na rynek Yarisa GRMN – limitowana wersja 400 sztuk sprzedała się w Europie w zaledwie 72 godziny – Japończycy rozważają wprowadzenie również mocniejszej odmiany swojego kompaktowego modelu. W tym przypadku pytanie nie brzmi więc „czy w ogóle?”, ale „kiedy?”.
Sean Hanley, dyrektor sprzedaży i marketingu Toyota Australia, zasugerował niedawno w rozmowie z dziennikarzem z portalu Motoring.com.au, że fani kompaktowych hot hatchy mają na co czekać ze strony Toyoty. Wprawdzie dodał zaraz, że na razie nie ma konkretnych planów, ale tego typu samochód byłby bardzo interesujący i z pewnością przeprowadzone zostaną badania rynku, aby doprowadzić do pojawienia się takiego auta.
Nieco więcej szczegółów na temat sportowego wcielenia Aurisa trzeciej generacji dodał główny inżynier nowego modelu, Yasushi Ueda.
– To mógłby być jeden z punktów w cyklu życia tego modelu… Ale w kwestii daty premiery sportowego samochodu z 2-litrowym silnikiem? Na razie nie ma takich planów, jednak jak już wspomniałem, w ciągu życia tego modelu Aurisa to mogłaby być kolejna okazja do wzmocnienia tego produktu – skomentował Ueda.
Topowy Auris nosiłby plakietkę GR, czyli skrót od Gazoo Racing. W nowej nomenklaturze usportowionych modeli Toyoty, zastosowanej już na japońskim rynku, najbardziej zaawansowanym stopniem modyfikacji jest GRMN – znany dotychczas tylko z jednego modelu Yaris GRMN (w Japonii Vitz GRMN). Średni stopień GR na razie nie pojawił się jeszcze poza Japonią, ale zgodnie z zapowiedziami Toyoty to się niedługo zmieni.
Na japońskim rynku seria GR jest rozpoznawalna m.in. po specjalnym wzorze grilla, zaciskach hamulców z logo GR i specjalnym emblemacie. We wnętrzu pojawiają się sportowe fotele z lepszym wsparciem bocznym z logo GR oraz specjalny przycisk startu. Na razie Japończycy mają do wyboru dwa modele – coupe Toyota 86 GR i hatchbacka Vitz GR.
Gdyby faktycznie w ofercie pojawił się Auris GR, zapewne posiadałby on nieco zmienione zawieszenie oraz układ hamulcowy, a jego stylistyka mogłaby się nieco różnić dzięki zastosowanemu pakietowi aerodynamicznemu.