Czy motocykle są bardziej ekologiczne od aut? Sprawdzą to Pogromcy Mitów
A my już w środę 28 września będziemy mogli obejrzeć inicjujący nową serię odcinek na ten temat na Discovery Channel.
<p style="text-align: justify;">
<span class="wstepniak">A my już w środę 28 września będziemy mogli obejrzeć inicjujący nową serię odcinek na ten temat na Discovery Channel.</span></p>
<p style="text-align: justify;">
<br />
Większość pytanych osób twierdzi, że <strong>motocykle </strong>na pierwszy rzut oka są bardziej ekologiczne od <strong>samochodów </strong>- spalają mniej paliwa i tym samym emitują mniej dwutlenku węgla do atmosfery. Czy to jednak cała prawda o <strong>jednośladach</strong>? Oprócz szkodliwego dwutlenku węgla <strong>silniki spalinowe</strong> produkują wiele innych toksycznych substancji emitowanych do atmosfery. Wśród nich znajdziemy tlenek węgla, podtlenek azotu czy węglowodory. Zdaniem <strong>CARB </strong>(California Air Resources Board) porównanie dwóch współczesnych pojazdów -<strong> Yamahy R1 2012</strong> i <strong>Toyoty Sienna 2012</strong> wypada na niekorzyść tej pierwszej. Gdy np. <strong>motocykl </strong>emituje 0,7 g/km tlenku węgla, samochód wypuszcza go 0,18g/km. Trzeba jednak pamiętać, że standardy CARB różnią się dla samochodów (1,06 g/km) i motocykli (12 g/km).</p>
<p style="text-align: justify;">
<br />
<strong>Jamie Hynerman</strong> i <strong>Adam Savage</strong>, czyli tytułowi <strong>Pogromcy Mitów</strong>, z pomocą eksperta ds. emisji spalin z Uniwersytetu w Kalifornii przetestują 3 samochody i 3 motocykle z lat 80., 90. oraz wyprodukowane po 2000 roku. Chcą w ten sposób sprawdzić, czy powszechna opinia na temat ekologicznej przewagi <strong>motocykli </strong>jest prawdziwa. Wyniki ich eksperymentów w odcinku "<strong>Bikes and Bazookas</strong>" już w środę 28 września na Discovery Channel.</p>
Iza Prochal