Czwarty model w ofercie DS. Oczywiście crossover
Luksusowa marka DS, należąca do Citroena, niebawem powiększy się o kolejny model. Chyba żadnym zaskoczeniem nie będzie informacja, że będzie on należał do prężnie rozwijającego się segmentu SUV-ów. DS 7 Crossback ma być ponadto najbardziej rozwiniętym technologicznie modelem z gamie DS.
DS 7 Crossback będzie największym modelem w palecie francuskiej marki segmentu premium. Z nadwoziem o długości 4,57 m będzie o ok. 4 cm dłuższy od DS 5. Ponadto będzie miał 1,89 m szerokości i 1,62 m wysokości. Dzięki temu pasażerowie będą mieli dla siebie sporo miejsca, a za ich plecami pomieści się jeszcze 555 litrów bagażu.
Jeśli zaś chodzi o stylistykę nowego DS-a, to tu Francuzi nie zawiedli. Design nadwozia jest dość awangardowy i z pewnością DS 7 będzie aspirował, nie bez szans, do miana najładniejszego crossovera na rynku.
Wnętrze pełne jest luksusowych dodatków, w postaci takich materiałów jak skóra nappa, alcantara czy drewno. Uwagę z pewnością przyciągną jednak dwa duże wyświetlacze, oba o przekątnej 12 cali, na konsoli środkowej oraz z panelem zegarów za kierownicą. Standardowo już system multimedialny będzie można połączyć z telefonem poprzez aplikację Android Auto bądź Apple CarPlay, zaś za doznania słuchowe odpowiadać ma najwyższej jakości układ audio firmy Focal.
Bardzo bogata będzie lista systemów z zakresu bezpieczeństwa oraz asystentów kierowcy. Warto wspomnieć o mniej typowych, jak chociażby DS Active Scan Suspension, który na bieżąco monitoruje drogę przed autem i odpowiednio dostosowuje nastawy układu zawieszenia do różnego rodzaju nierówności na drodze czy DS Park Pilot, który umożliwia samodzielne parkowanie oraz DS Connected Pilot, czyli system półautonomicznej jazdy. Takie rozwiązania, jak system wykrywający zmęczenie kierowcy, adaptacyjny tempomat czy inteligentne światła, nie mówiąc już o kamerach cofania czy czujnikach parkowania, powoli stają się standardem nawet w modelach z niższych półek cenowych.
Oferta silnikowa DS 7 Crossback w początkowej fazie obejmować będzie trzy silniki benzynowe oraz dwa wysokoprężne. Podstawowym silnikiem będzie jednostka Pure Tech 130 z 6-biegową manualną przekładnią. Większych emocji możemy jednak oczekiwać od obu mocniejszych silników benzynowych - THP 180 EAT i THP 225 EAT. Zwolennicy diesli będą mieć do wyboru silnik BlueHDi 130 połączony z 6-biegowym manualem i BlueHDi 180 współpracujący z przekładnią EAT8.
W okolicach 2018/2019 do oferty dołączy hybrydowa odmiana DS 7 Crossback. Jej sercem będzie benzynowa jednostka o mocy 200 KM i dwa silniki elektryczne (umieszczone z przodu i tyłu) o mocy 90 kW. Cały układ hybrydowy E-Tense dysponować będzie mocą 300 KM i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm. Naładowanie litowo-jonowych baterii o pojemności 13 kWh będzie trwało, w zależności od wybranej ładowarki, od 2,5 do 4,5 godziny. W trybie elektrycznym DS 7 Crossback będzie w stanie pokonać dystans 60 km.