Corolla Verso
Corolla zawsze była trwała i niezawodna, ceniono ją za łatwość prowadzenia oraz dynamikę. Ponad 30 mln. sprzedanych aut tego modelu jest dowodem zaufania klientów do Toyoty...
Corolla zawsze była trwała i niezawodna, ceniono ją za niezwykłą poręczność, łatwość prowadzenia oraz dynamikę. Ponad 30 mln. sprzedanych aut tego modelu jest dowodem zaufania klientów do Toyoty, która w ciągu 37 lat produkcji uczyniła Corollę samochodem niemal doskonałym. Najnowsza 9. generacja japońskiego bestsellera zachowała najlepsze cechy poprzedniczek, zyskując jednocześnie zupełnie nowe oblicze. Corolla 2002 została zaprojektowana tak aby spełnić najsurowsze wymogi stawiane przez rynek europejski. Można powiedzieć, że jest to generacja przełomowa, wyznaczająca kierunki rozwoju firmy na najbliższe lata. Czym więc odróżnia się nowa Corolla od poprzednich modeli? Przede wszystkim zaprezentowano nową odmianę nadwozia - kompaktowy minivan, czyli Corollę Verso. W ten sposób rodzina vanów Toyoty jest wreszcie w komplecie. Najmniejszy jej reprezentant, sympatyczny Yaris Verso to całkiem pojemne, zwinne autko, które przypadło do gustu młodym, dynamicznym ludziom potrzebującym pakownego oraz niewielkiego zarazem pojazdu. Yaris Verso może też z powodzeniem służyć małym firmom jako tania w eksploatacji i niezawodna miniciężarówka. Największy van Toyoty - Previa, to niezwykle przestronny, luksusowy pojazd, mogący spełniać funkcje podobne do tych jakie zazwyczaj rezerwowano dla eleganckich limuzyn. Corolla zajmuje mniej więcej środkowe miejsce w hierarchii rodziny Verso. Dzięki temu kompaktowy Van zdaje się łączyć zalety Yarisa i Previi. Corolla Verso to z jednej strony doskonały samochód rodzinny - przestronny, komfortowy i bezpieczny, zaś z drugiej najmniejszy z prestiżowych pojazdów. Stylistyka tego auta posiada cechy typowe dla innych odmian Corolli, choć nie brak jej także własnego charakteru. Ciekawostkę stanowi fakt, że Verso to jedyna Corolla, która została zaprojektowana w Japonii. Nowa generacja kompaktowej Toyoty to najnowocześniejsza technologia, wysoka jakość i doskonałe właściwości trakcyjne. Nowy van posiadając powyższe zalety oferuje dodatkowo ponadprzeciętną w tej klasie przestronność wnętrza. Jednak w przeciwieństwie do innych pojazdów tego typu, wnętrze nowej Toyoty można dowolnie aranżować. Dzięki temu dodatkowe centymetry wysokości samochodu, nie służą jedynie przewożeniu powietrza nad głowami pasażerów, lecz dają się praktycznie wykorzystać. Tylny rząd siedzeń tworzą trzy oddzielne fotele, które można składać, przesuwać w zakresie 150 mm. lub w ogóle wyjmować z auta. Oparcia tylnych siedzeń można też pochylać pod kątem 20 stopni. Zastosowanie 3. osobnych foteli zamiast tradycyjnej tylnej kanapy, jest nowatorskie i właściwe dla pojazdu segmentu MPV, pozatym takie rozwiązanie umożliwia zamontowanie podwójnego fotelika dla dzieci. Pojemność przestrzeni bagażowej można dowolnie kształtować w zakresie od 417 l. przy wszystkich siedzeniach rozłożonych, do 973 l. (po wyjęciu siedzeń). Tak pojemny przedział bagażowy charakteryzuje na ogół samochody dostawcze. Drobne przemioty mogą podróżować w 22 schowkach, których łączna pojemność wynosi ponad 56 l. Nowa Toyota jest przede wszystkim komfortowym samochodem rodzinnym, który doskonale sprawdza się podczas długich podróży. Jednak uniwersalna formuła wedle której stworzono ten pojazd, pozwala przekształcić eleganckie auto osobowe w pakowny samochód użytkowy, którym przewieziemy pralkę, lodówkę lub sprzęt do nurkowania. Corolla Verso daje ogromne możliwości przewozowe, dlatego też do jej napędu zastosowano wyjątkowo mocne i dynamiczne silniki. Nabywcy mają do wyboru dwie nowoczesne, benzynowe jednostki napędowe 1,6 (110 Km.) oraz 1,8 (133 Km.). Zarówno jeden jak i drugi silnik, posiada system zmiennych faz rozrządu - VVTi. Kto chce jeździć za grosze, ten na pewno zdecyduje się na ultranowoczesną jednostkę wysokoprężną D4D. Silnik ten wydobywa - dzięki sytemowi wspólnej szyny (common rail) - aż 90 Km. z dwóch litrów pojemności skokowej. Kupując Corollę Verso otrzymujemy kompletne wyposażenie w standardzie: dwa airbagi, ABS z EBD, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach, centralny zamek oraz elektrycznie podnoszone przednie szyby, lusterka regulowane elektrycznie, 15 calowe felgi, system optitron, komputer pokładowy a także bardzo praktyczne (szczególnie w polskich warunkach) wysokiej jakości radio z odtwarzaczem CD, stanowiące integralną część deski rozdzielczej. Zainteresowanie pojazdami typu van jest w Europie bardzo duże. Co więcej, segment MPV dynamicznie się rozwija, świadczy o tym chociażby coraz częstsza obecność takich aut na naszych ulicach. Nowa Corolla Verso będzie z pewnością przebojem rynkowym. Samochód po prostu się podoba i nie ma się czemu dziwić - trudno o elegantszy i lepiej wykonany pojazd w tej klasie.