Co dalej z Lexusem CT?
Jakiś czas temu pojawiła się informacja, że w miejsce hybrydowego hatchbacka CT 200h Lexus wprowadzi na rynek miejskiego crossovera o nazwie UX. Okazuje się, że jest to prawda, ale tylko częściowa. Taka zmiana ma bowiem mieć miejsce na rynku amerykańskim. Tymczasem w Europie Lexus CT będzie sprzedawany jeszcze na pewno przez dwa lata. A później... się zobaczy.
Lexus CT 200h zaprezentowany został podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2010 r., a do sprzedaży trafił rok później. Tym samym Lexus stworzył nową kategorię w segmencie samochodów luksusowych. Auto posiadało napęd hybrydowy o łącznej mocy 136 KM. Od tego czasu Lexus sprzedał na całym świecie ponad 300 tys. egzemplarzy modelu CT 200h, w tym ok. 75 tys. w Europie, która jest jednym z największych rynków dla tego modelu.
Dlatego nie dziwi, że władze japońskiej marki zastanawiają się nad przyszłością tego modelu na Starym Kontynencie. Wg szefa europejskiego oddziału koncernu, na rynku jest miejsce dla obu modeli, i bardzo możliwe jest, że za dwa lata ujrzymy nową generację Lexusa CT.
Jak powiedział w wywiadzie dla magazynu Autocar Pascal Ruch, aktualny Lexus CT 200h pozostanie w europejskiej ofercie firmy jeszcze przez co najmniej dwa lata. Przez ten czas okaże się, czy nowy miejski crossover, zaprezentowany na wystawie w Genewie w hybrydowej wersji UX 250h model, odbierze mu nabywców, czy też może liczba klientów znacząco się nie zmieni. W tym drugim przypadku Lexus może się nawet zdecydować na wprowadzenie kolejnej generacji CT. Niewykluczone też, że CT mógłby otrzymać wariant z turbodoładowanym, dwulitrowym silnikiem R4, znanym m.in. z Lexusa NX 300, co zwiększyłoby jego atrakcyjność. Wciąż kwestią otwartą pozostaje kwestia wersji z napędem czysto elektrycznym.