Citroen Xsara na dwóch frontach
Po niespełna tygodniu od zakończenia Rajdu Korsyki, Citroën, znajdujący się na czele w mistrzostwach producentów i kierowców, angażuje w Rajd Katalonii – Costa Brava.
<p class="maintext"><strong>Po niespełna tygodniu od zakończenia Rajdu Korsyki, Citroën, znajdujący się na czele w mistrzostwach producentów i kierowców, angażuje w Rajd Katalonii – Costa Brava. Rajd odbędzie się w dniach 23-26 października.</strong>
Cztery Xsary WRC zostały powierzone załogom: Colin McRae/Derek Ringer, Sébastien Loeb/Daniel Elena, Carlos Sainz/Marc Marti i Philippe Bugalski/Jean-Paul Chiaroni.
Hiszpańska runda mistrzostw świata, dotychczas organizowana w marcu, została przesunięta o siedem miesięcy. Znajduje się on na przedostatniej pozycji w kalendarzu 2003, co nadaje jej duże znaczenie. W obecnej sytuacji punktowej uzyskanie dobrych rezultatów na tym piątym i ostatnim rajdzie rozgrywanym na asfalcie w tym sezonie, pozwoli znaleźć się na możliwie najlepszej pozycji w finale – Rajdzie Walii w Wielkiej Brytanii (6-9 listopada).
Zespół Citroëna ma dobre doświadczenia w Katalonii. Przy okazji swojego pierwszego występu w mistrzostwach świata (1998), Xsara kit-car zwyciężyła w kategoriach „dwóch litrów” o ośki. Rok później Philippe Bugalski, Jean-Paul Chiaroni i ta sama Xsara, osiągnęli jeszcze więcej, odnosząc pełne zwycięstwo. W 2001 r. Xsara WRC również błyszczała w czasie swojego światowego debiutu (2001) i była o włos od wygrania rajdu.
W tegorocznej edycji rajdu będzie jednakże dużo zmian i tyleż samo niewiadomych. Organizatorzy zrezygnowali z pętli południowej, znajdującej się niedaleko Tarragone, na rzecz skoncentrowania odcinków specjalnych wokół Vic, 80 km na północny zachód od miejscowości kąpielowej Lloret de Mar, która pozostanie miejscem rozpoczęcia i zakończenia każdego etapu. W konsekwencji, pojawią się nowe odcinki specjalne stanowiące, według Jean-Paula Chiaroni, około 45% całkowitej trasy z pomiarem czasu.. Zmiana terminu, powoduje możliwość pojawienia się zmiennych warunków atmosferycznych.
Ze względu na zaplanowanie w ciągu jednego miesiąca trzech rajdów asfaltowych – San Remo, Korsyka, Katalonia – Citroën przygotował się do tych eliminacji w czasie dwóch seansów prób. Jeden z nich miał miejsce właśnie w Katalonii, gdzie cztery załogi Xsar WRC określały optymalne dla tych warunków parametry samochodu. To właśnie te podstawowe ustawienia, dopracowane później w czasie testów we Włoszech, pozwoliły Citroënowi w San Remo za jednym uderzeniem znaleźć się na czele klasyfikacji mistrzostw producentów.
Te same ustawienia, używane były również na Korsyce, zapewniając pełną satysfakcję. Citroën zwiększył przewagę w klasyfikacji producentów, podczas gdy Carlos Sainz ulokował się na czele klasyfikacji kierowców, tuż przed podjęciem rywalizacji na swoim terenie . Aby obronić swoje pozycje, „Czerwoni” będą musieli prowadzić walkę na dwóch frontach. A, jak każdy wie, najlepszą formą obrony jest atak...
<strong>Telefonica Movistar, Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS i Citroën Financement są partnerami ekipy Citroën-Total w Rajdowych Mistrzostwach Świata.</strong>
<strong>Źródło: Citroen Polska</strong>