Citroën spróbuje sięgnąć po „podwójną premię”!
Zespół Citroëna, aktualnie prowadzący w klasyfikacji rajdowych mistrzostw świata Producentów i Kierowców, osiągnął już dwa cele ustalone przez Guy Fréquelina na pierwszy pełny sezon w RMŚ.
<p class="maintext"><strong>Zespół Citroëna, aktualnie prowadzący w klasyfikacji rajdowych mistrzostw świata Producentów i Kierowców, osiągnął już dwa cele ustalone przez Guy Fréquelina na pierwszy pełny sezon w RMŚ.</strong>
Marka odniosła już cztery zwycięstwa w sezonie, czyli o jedno więcej, niż zakładano. Drugi cel też już został osiągnięty , ponieważ jedno z dwóch pierwszych miejsc w klasyfikacji producentów na koniec sezonu jest już pewne.
Dlatego też Citroën Sport przybył do Cardiff w atmosferze pełnego spokoju, nie mając nic do stracenia, a wszystko do wygrania - czyli „podwójną premię”: mistrzowskie tytuły w klasyfikacji Producentów i Kierowców. W tym celu ponownie wystartują trzy samochody Xsara WRC powierzone stałym w tym sezonie załogom: Colin McRae/Derek Ringer, Sébastien Loeb/Daniel Elena i Carlos Sainz/Marc Marti.
Rajd Wielkiej Brytanii – obecnie zwany Rajdem Walii – od wielu lat zamykający sezon mistrzostw świata, zna już przypadki rozstrzygnięcia najwyższej stawki. W 2001 r. kilku kierowców walczyło o tytuł Mistrza, gdy jednocześnie w błotnistych brytyjskich lasach rozgrywała się walka o koronę Producentów. W tym roku dwie marki i czterech kierowców ubiega się o dwa ściśle ze sobą związane tytuły, ponieważ od rozstrzygnięcia jednej klasyfikacji zależy wynik drugiej. Jeżeli uwzględnimy jeszcze spory apetyt na zwycięstwo „wolnych strzelców” nie odgrywających kluczowej roli w żadnej z tych dwóch klasyfikacji, to będziemy mieć wyobrażenie o złożoności sytuacji.
Do tego pasjonującego równania kilka niewiadomych dodaje walijska zmienna pogoda i specyficzny teren , które czynią z tej eliminacji jeden z najbardziej nieprzewidywalnych rajdów. Bardzo klasyczna trasa z roku 2003 obejmuje tylko dwie zmiany: jeden odcinek specjalny („Crychan”) będzie rozgrywany w przeciwnym kierunku, a drugi („Margam”) podzielono na dwie części. Menu się zatem nie zmieniło: twarde drogi pokryte cienką warstwą błota śliskiego jak gołoledź, zapadające się, grząskie przejazdy, zimno, gwałtowne deszcze nadchodzące znad pobliskiego morza, mgła, noc... Wszystko pokonywane z prędkością wynoszącą średnio 100 km/godzinę!
Tak jak w ubiegłym roku, Citroën wybrał na miejsce przygotowań do zawodów okolice Machynlleth w północno-wschodniej Walii. Pierwsza seria prób, przeprowadzona po Rajdzie San Remo, pozwoliła Colinowi McRae i Sébastienowi Loebowi udoskonalić „ustawienia” zawieszeń i przekładni samochodów Xsara oraz przeprowadzić testy opon. Carlos Sainz, nieobecny z powodu kłopotów ze zdrowiem, skorzystał z sesji dodatkowej w przeddzień rekonesansu.
Ekipa Citroëna jest więc gotowa. Da z siebie wszystko, aby niedziela, 9 listopada 2003, zapisała się w historii marki w języku Walijczyków jako „Diwrnod i’r Bren” – czyli pamiętny dzień!
<strong>Partnerami zespołu Citroën-Total w Rajdowych mistrzostwach Świata są: Telefónica Movistar, Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS i Citroën Financement.</strong>
<strong>Źródło: Citroen Polska</strong>