Citroen organizuje akcję Odkup/Złomowanie
W ubiegłym roku Citroën Polska przeprowadził akcję, w ramach której premiował klientów nabywających nowy samochód i pozostawiających swój dotychczasowy używany pojazd w rozliczeniu lub do złomowania. Operacja, która „oczyściła” polskie drogi z ponad 1000 samochodów powyżej 12 lat, wróciła do oferty w marcu. Dzięki niej klienci dysponujący używanym samochodem mogą zyskać aż do 8.000 złotych dodatkowego bonusu.
Początek bieżącego roku był dla marki Citroën w Polsce bardzo udany. Pierwszy kwartał Citroën Polska zamknął wynikiem 4173 sprzedanych samochodów osobowych i dostawczych, co oznacza wzrost sprzedaży aż o 36,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2013. Jednocześnie udział rynkowy wzrósł z 3,58% ( I kwartał 2013) do 3,86% (II kwartał 2014). Wśród samochodów sprzedanych w tym okresie, nabywców znalazły 594 samochody z homologacją N1 (Berlingo Multispace, C5 Tourer oraz Nowy Grand C4 Picasso).
Drugi kwartał 2014 roku Citroën rozpoczyna pod znakiem kontynuacji akcji premiującej odkup i złomowanie. Klienci indywidualni pozostawiający swój używany samochód w rozliczeniu lub do złomowania mogą zyskać, w zależności od modelu samochodu nowego, który chcą nabyć, aż do 8.000 złotych dodatkowej premii. Promocja prowadzona przez markę Citroën jest powrotem do podobnej operacji przeprowadzonej w ubiegłym roku. W 2013 roku klienci indywidualni korzystający z dodatkowych bonusów, pozostawili w 2013 roku w rozliczeniu 1150 samochodów używanych, a aż 1026 samochodów w wieku powyżej 12 lat zostało zezłomowanych.
Najważniejsze informacje o operacji „Odkup / złomowanie”:
- dodatkowy bonus za pozostawienie używanego samochodu w rozliczeniu/ do złomowania – do 8.000 złotych
- minimum procedur - całością formalności zajmuje się diler
- dedykowana strona, ułatwiająca kalkulacje – promo.citroen.pl
- możliwość wyceny samochodu pozostawianego w rozliczeniu przez specjalny moduł na stronie opracowany przy współpracy z Eurotax
- samochody do złomowania starsze niż 12 lat
Operacja związana z premiowaniem pozostawiania samochodów w rozliczeniui do złomowania jest odpowiedzią Citroëna na brak stymulacji rynku samochodów nowych przez państwo oraz liczne zagrożenia wynikające z wieku parku samochodów użytkowanych w Polsce.
Program sprzedaży samochodów używanych z gwarancją Citroën Select
Akcja premiująca odkup związana jest w dużej mierze z profesjonalizacją sieci sprzedaży samochodów używanych, funkcjonującej pod znakiem Citroën Select. Sprzedaż sprawdzonych samochodów używanych z gwarancją i certyfikatem DEKRA prowadzi dziś 18 autoryzowanych dilerów, a liczba ta systematycznie się zwiększa. 20 marca w krakowskim salonie marki Citroën Golemo uroczyście wydano 1000. samochód sprzedany w programie Citroën Select.
Sprzedaż do firm – Citroën Business Center
W kanale klienta B2B Citroën również nie przestaje być aktywny. Dedykowani doradcy handlowi i serwisowi, stała, bardzo atrakcyjna stawka za roboczogodzinę oraz oferta rabatowa na części zamienne i ogumienie, park samochodów zastępczych czy usługa door to door to tylko niektóre przywileje, które czekają na klientów instytucjonalnych w 24 handlowych i 31 serwisowych Citroën Business Centers zlokalizowanych na terenie całej Polski.
*Samochody z homologacją ciężarową N1
Na początku tego roku Citroën wprowadził trzy modele z homologacją ciężarową N1 – Berlingo, C5 w wersji Tourer i Nowy Grand C4 Picasso. Do tej pory sprzedano już prawie 600 samochodów z tej oferty.
*DS
Od wprowadzenia na rynek DS3 w 2010 roku, modele DS sprzedały sięjuż w ponad 430 000 egzemplarzy. Biorąc pod uwagę sukces handlowy,a także fakt, że 2/3 klientów nie miało wcześniej styczności z produktami Citroëna, podjęto decyzję, że DS przekształci się na przestrzeni najbliższych lat w osobno funkcjonującą markę. W Polsce od 2010 sprzedano 2841 samochodów spod znaku DS, których nabywcami stali się w dużej mierze zupełnie nowi klienci.
*Sukces Nowego Citroëna C4 Picasso
Wprowadzona na polski rynek w połowie 2013 roku II generacja bestsellerowego Citroëna C4 Picasso wnosi powiew świeżości do segmentu minivanów! Nazywany Technospace, Nowy C4 Picasso i jego 7-miejscowa wersja Grand święcą triumfy w plebiscytach i konkursach, zyskując przychylność klientów i dziennikarzy. Od momentu wprowadzenia na polski rynek w Polsce sprzedano już 1613 egzemplarzy C4 Picasso!
*Nowości produktowe 2014
Citroën C4 Cactus: wyznaczający kierunek, w jakim marka będzie podążać w najbliższych latach, C4 Cactus uzupełni gamę Citroëna w segmencie samochodów kompaktowych. Oparty na koncepcie „więcej designu, więcej komfortu i więcej użytecznych technologii”, C4 Cactus będzie kusił atrakcyjną ceną. To, co między innymi wyróżnia C4 Cactusa to Airbumps, czyli wbudowane w drzwi i zderzaki elastyczne elementyz poduszkami wypełnionymi powietrzem. Chronią one auto przed drobnymi uszkodzeniami w codziennym użytkowaniu. Co więcej, umożliwiają spersonalizowanie swojego C4 Cactusa - Airbumps dostępne są w czterech wersjach kolorystycznych, które łatwo można dopasować do jednegoz 10 oferowanych kolorów nadwozia. W Polsce model dostępnybędzie od września 2014.
Citroën C1: od września br. będzie dostępna w sprzedaży druga generacja najmniejszego modelu z gamy Citroëna, sprzedanego w liczbie ponad 760 000 sztuk od momentu wprowadzenia na rynek w 2005 roku. Auto miejskie, dostępne w wersji 3 i 5-drzwiowej, oferowane jest też w wersji Airscape z otwieranym dachem. Dzięki wyrazistemu designowi nowy Citroën C1 przyciąga uwagę i wyróżnia się na drodze. Model został wyposażonyw wiele użytecznych technologii, m.in. łatwy w obsłudze dotykowy tablet 7’’ czy technologię Mirroring, która pozwala skopiować użyteczne aplikacje na dotykowy tablet w samochodzie.
Citroën C4 Aircross 4x4: wrażenie siły i dynamizmu wywołaneprzez sylwetkę Citroëna C4 Aircross zostało wzmocnione poprzez dołączenie do oferty napędem na dwie osie. Już w sprzedaży!
Citroën C5 CrossTourer: uterenowiona odsłona Citroëna C5 Tourer zachwyca bardziej wyrazistym designem, a także wysokim komfortem jazdy niezależnie od warunków na drodze, który zapewnia zawieszenie Hydractive III+ i inteligentny system kontroli trakcji. Hydropneumatyczne zawieszenie dostosowuje poziom sztywności i amortyzacji do prędkości jazdy oraz stanu nawierzchni, zapewniając stabilność w każdej sytuacji. Za chwilę w salonach!
Citroën C-Elysee LPG: samochód wyróżniający się przestronnością, wysokim komfortem jazdy i dużym bagażnikiem teraz jest dostępny także z instalacją LPG dostarczaną przez renomowaną firmę Czakram. Klienci indywidualni mogą skorzystać z promocyjnej oferty, w ramach której instalacja gazowa wraz z montażem dostępne są za symboliczną złotówkę.
Citroën Jumper: już pod koniec kwietnia zostanie zaprezentowana nowa odsłona tego bestellerowego samochodu dostawczego marki Citroën.
Citroën C4: jesienią tego roku model ten będzie dostępnytakże z oszczędnym, 3-cylindrowym silnikiem e-THP o mocy 130 KM.
DS3: wprowadzony na polski rynek w 2010 roku miejski model już wkrótce przejdzie atrakcyjny facelifting.
DS5: już teraz dostępny będzie z silnikiem 2.0 BlueHDi 180 i automatyczną skrzynią biegów.
Strategia marketingowa a sport
Citroën od lat święci triumfy w motorsporcie. Marka może poszczycić się 8. tytułami Mistrza Świata WRC w kategorii Producentów oraz 9 tytułami Mistrza Świata WRC, które wywalczył na rajdowych trasach Sébastien Loeb. W bieżącym sezonie rajdowe i wyścigowe trasy będą ciągnęły się od Monte-Carlo po Makao i będą promowały produkty marki Citroën oraz DS wśród publiczności na całym świecie.
W 2014 roku Citroën otwiera nowy rozdział swojej przygody ze sportami motorowymi. Już w dniach 12-13 kwietnia na torze w Marakeszu Sébastien Loeb wystartuje w zupełnie nowej dla siebie dyscyplinie - Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych WTCC. Jego nauczycielem jazdy po torze będzie 4-krotny Mistrz Świata WTCC – Yvan Muller. Panowie oraz dwóch innych kierowców wystartują za kierownicą Citroëna C-Elysée WTCC.
Nowe wyzwania stają także przed zawodnikami startującymi w DS3 WRCw Rajdowych Mistrzostwach Świata. Mads Østberg i Kris Meeke mają przed sobą dużą porcję nauki i mocną konkurencję.
Na szczęście nad całością strategii WRC oraz WTCC czuwa nowy team manager Citroën Racing – Marek Nawarecki. Trzymamy kciuki!