Citroën na salonie samochodowym we Frankfurcie
Salon we Frankfurcie w 2003 r., który jest ważnym wydarzeniem dla przemysłu samochodowego, dla Citroëna jest kolejną okazją do zademonstrowania swojego dynamizmu.
<p class="maintext"><strong>Salon we Frankfurcie w 2003 r., który jest ważnym wydarzeniem dla przemysłu samochodowego, dla Citroëna jest kolejną okazją do zademonstrowania swojego dynamizmu. </strong>
Obecny okres jest sprzyjający dla Marki, która odnotowuje silny wzrost sprzedaży, osiąga doskonałe wyniki we współzawodnictwie rajdowym i dysponuje bogatą ofertą produktów.
<strong>Wzrost w wynikach handlowych</strong>
Wyniki handlowe znów są pomyślne dla Marki. Wzrost sprzedaży na świecie wyniósł w pierwszym półroczu 2003 r. 10,7% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Po osiągnięciu w 2002 r., szósty raz z rzędu, nowego rekordu sprzedaży 1 312 000 samochodów, Citroëna udawania, w tym roku, swoją zdolność do umacniania pozycji na poszczególnych rynkach. W Europie Zachodniej, ilość zarejestrowanych samochodów osobowych i lekkich dostawczych wzrosła o 7,4% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, co pozwoliło osiągnąć Citroënowi udział w rynku wynoszący 7,2%, rezultat będący historycznym rekordem Marki. W pozostałych regionach świata, mimo koniunktury mało korzystnej dla branży motoryzacyjnej, Citroën potwierdził swój dynamizm zwiększając sprzedaż o 29,2%.
<strong>Dobry początek sezonu sportowego</strong>
Biorąc po raz pierwszy pełny udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata Citroën odniósł znaczny sukces. Świadczy o tym odniesione trzeci rok z rzędu zwycięstwo ekipy Citroëna w Rajdzie Niemiec. Zwycięstwo to jest jednocześnie trzecim w tym roku, odniesionym przez Xsarę WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata, po triumfach w Monte-Carlo i w Turcji. Cel wyznaczony przez Guy Fréquelin: „trzy zwycięstwa w 2003 roku” został w ten sposób osiągnięty, a możliwy był dzięki rezultatom Xsary WRC z ekipami: Sébastien Loeb-Daniel Elena, Colin McRae-Derek Ringer i Carlos Sainz-Marc Marti.
<strong>Nowości w ofercie</strong>
Na Salonie we Frankfurcie zostaną zaprezentowane nowości Marki. Citroën przedstawia po raz pierwszy nowy model C2. Ten 3-drzwiowy samochód uzupełni gamę aut kompaktowych produkowanych przez grupę PSA Peugeot Citroën na platformie konstrukcyjnej nr 1. C2, obok C3 i C3 Pluriel będzie dodatkowym atutem Marki w walce na rynku samochodów segmentu B. Styl C2, jego nowatorski sposób zaprojektowania wnętrza, bagażnik z dwoma klapami i poziom wyposażenia czynią z niego auto, które będzie w stanie zaspokoić oczekiwania wymagających klientów o zróżnicowanych potrzebach.
Po zaprezentowaniu na Salonie w Genewie w 2003 r. samochodu koncepcyjnego C2 Citroën Sport, teraz Citroën przedstawia C2 Super 1600. Samochód ten, będzie startował w rajdach od 2004 roku.
Dynamizm Citroëna przejawia się również w umiejętności tworzenia samochodów koncepcyjnych. Po C-Airdream, samochodzie koncepcyjnym coupé 2+2, prezentowanym już w Paryżu i Genewie, Marka przedstawia C-Airlounge. Prototyp ten reprezentuje nowatorskie rozwiązanie konstrukcyjne, które łączą daleko posuniętą aerodynamikę z modułowością przestrzeni wnętrza.
Przegląd nowości należy uzupełnić prezentacją innych zaawansowanych technologii Marki:<ul><li>Pokaz systemu SensoDrive pozwalający publicznie zaprezentować zalety tej zautomatyzowanej, mechanicznej skrzyni biegów, zastosowanej już w C3 i C3 Pluriel z silnikiem 1.6i 16V, i od tej chwili dostępnej także w C2 z tym samym silnikiem, jak również z silnikiem 1.4i.
<li>Pokaz systemu telematycznego z kolorowym ekranem 16/9.
<li>Globalna strategia ochrony środowiska zilustrowana przez pokaz filtru cząstek stałych (FAP), który pozwala połączyć ekonomiczne zalety silnika wysokoprężnego ze znaczącym ograniczeniem emisji tego rodzaju zanieczyszczeń.</ul>
<p class="maintext"><strong>Citroën C2: innowacyjny nie tylko z nazwy</strong>
Citroën C2, 3-drzwiowy samochód mogący przewozić w komfortowych warunkach cztery osoby, zajmuje miejsce obok C3 i C3 Pluriel, uzupełniając gamę samochodów kompaktowych. Jego całkowicie nowatorski styl ma zdecydowany charakter, modułowość wnętrza jest niezwykle funkcjonalna, a dostęp do bagażnika rozwiązany został w niespotykany dotąd sposób. C2 zachowuje jednocześnie atuty C3: właściwości jezdne, bezpieczeństwo i bogate wyposażenie, godne wyższego segmentu.
<strong>Marzenie o sporcie - C2 Super1600</strong>
Po zaprezentowaniu w marcu 2003 r. na Salonie w Genewie samochodu koncepcyjnego C2 Citroën Sport, Citroën, przedstawiając we Frankfurcie jego wersję ostateczną, potwierdza chęć utrwalenia swojego zaangażowania w sport. C2 Super 1600, będzie brał udział w rajdach od 2004 r.
<strong>C-Airlounge - nowa sylwetka samochodu</strong>
Innowacyjność Citroëna po raz kolejny wyraża się przez stworzenie nowego samochodu koncepcyjnego.
C-Airlounge powstał jako kombinacja przestrzeni i modułowości bez rezygnowania z dynamiki i płynności. Linie nadwozia tego prototypu doskonalę ilustrują tę kombinację. Charakteryzują się one daleko idącą aerodynamiką, obfitymi kształtami.
Wyrafinowane i zaawansowane technologicznie wnętrze może pomieścić w komfortowych warunkach 4 lub 5 pasażerów. Wbudowane włókna optyczne i video- projektory pozwalają pasażerom wybrać nastrój, w jakim chcą podróżować. C-Airlounge dysponuje jednocześnie pełnym wyposażeniem multimedialnym, oferującym nowatorskie, jak na współczesne samochody, rozwiązania.
<strong>C3 Pluriel: jeden samochód o wielu konfiguracjach</strong>
C3 Pluriel, sprzedawany od drugiego kwartału 2003 r., stanowi nowy etap w projektowaniu samochodów. Możliwość zmiany konfiguracji nadwozia zależnie od chęci i potrzeb użytkowników czyni go bardzo funkcjonalnym autem. Z 3-drzwiowego hatchbacka, model ten może stać się kolejno hatchbackiem panoramicznym, kabrioletem, Spiderem lub Pick-upem. C3 Pluriel jest także samochodem najbezpieczniejszym w swojej kategorii, o czym świadczą cztery gwiazdki przyznane mu w teście zderzeniowym EuroNCAP.
<strong>C3: uzasadniony sukces</strong>
Citroën C3 potrafi sprostać potrzebom swoich użytkowników. Dzięki swoim wymiarom zewnętrznym jest samochodem miejskim, a właściwości jezdne i sposób zaprojektowania wnętrza sprawiają, że doskonale spisuje się w trasie.
Samochód ten odniósł prawdziwy sukces od momentu wprowadzenia go na rynek w marcu 2002 r. - na całym świecie sprzedano ponad 350 000 egzemplarzy tego modelu.
<strong>Nowy Berlingo doskonale spisujący się na drodze</strong>
Citroën Berlingo od daty swojego wprowadzenia na rynek w 1996 r. wciąż odnosi sukces. Już ponad 950 000 klientów zaufało funkcjonalności jego nadwozia. Berlingo poddany znaczącemu restylingowi pod koniec 2002 r. został wyposażony w system ESP (auta z silnikami 1.6i 16V i 2.0 HDi), który uzupełnił wachlarz dotychczasowego wyposażenia tego modelu wpływającego na bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Nowy styl nadwozia i wnętrza podkreślił jeszcze bardziej wszechstronność, komfort i przyjazny charakter tego samochodu.
<strong>C8: van, który się wyróżnia</strong>
Citroën C8, wprowadzony na rynek w drugiej połowie 2002r. van wysokiej klasy, rozwinął podstawowe zalety samochodów tego rodzaju: przestronność, zagospodarowanie wnętrza i modułowość.
Na początku 2003r. uzupełniono gamę o model z 3 litrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 150 kW (208 KM), wyposażonym w automatyczną, sterowaną sekwencyjnie skrzynię biegów.
<strong>Xsara Picasso: prawdziwy sukces handlowy</strong>
Citroën Xsara Picasso od momentu wprowadzenia na rynek w styczniu 2000r. został sprzedany na świecie w ponad 750 000 egzemplarzy. Aby wzmocnić atuty tego modelu, Citroën wprowadził do sprzedaży wersję z silnikiem 2.0i 16V, wyposażoną w autoadaptatywną, sterowaną sekwencyjnie, automatyczną skrzynię biegów.
Charakterystyka silnika w połączeniu z „inteligencją” automatycznej skrzyni biegów szczególnie zwiększyły przyjemność prowadzenia, z której znana jest Xsara Picasso.
Model ten w wersji Exclusive posiada bogate wyposażenie seryjne, związane z bezpieczeństwem, takie jak elektroniczny system stabilizacji jazdy (ESP), układ wspomagania nagłego hamowania (AFU) lub regulator prędkości.
<strong>Xsara: odświeżona oferta</strong>
Oferta Xsary jest regularnie wzbogacana. Ostatnie zmiany to nowy silnik 1.4 HDi i modyfikacje stylu nadwozia i wnętrza.
Xsara odniosła niezaprzeczalny sukces handlowy: ponad 1 450 000 wersji tego modelu zostało sprzedanych na całym świecie.
<strong>C5 by Carlsson, wprowadzony do sprzedaży w Niemczech, jako rezultat współpracy pomiędzy Citroënem i Carlssonem</strong>
Po zaprezentowaniu w czasie ostatniego Salonu we Frankfurcie samochodu koncepcyjnego C5 by Carlsson, Citroën przedstawia wersję seryjną.
Wysoki komfortu i funkcjonalność znane z C5 break, uzupełnione o modyfikacje mechaniczne wykonane przez Carlssona, pozwalają zaliczyć ten model do samochodów wielkich możliwości. C5 by Carlsson rozwijający moc 173 kW (235 KM wg DIN), z luksusowym wnętrzem i zoptymalizowanym zawieszeniem, jest samochodem, który łączy klasę i wyposażenie technologiczne najwyższego poziomu.
Na początek C5 by Carlsson został przede wszystkim przeznaczony na rynek niemiecki. Trafił on już do salonów najważniejszych punktów sprzedaży sieci Citroën w Niemczech.
<strong>C-Airdream: pełna wrażeń podróż w głąb technologii</strong>
Wraz z modelem C-Airdream Citroën kontynuuje poszukiwania stylu odpowiadającego samochodom 2+2 coupe. Łączy on w sobie płynność linii, przejrzystość kształtów, najwyższą jakość użytych materiałów oraz niekonwencjonalny system oświetlenia, zapewniając pasażerom niezapomniane wrażenia.
Wydłużona sylwetka, dobór proporcji oraz płynność linii, tworzą auto pełne mocy, symbolizujące wizję Citroëna – dynamicznego coupé.
<strong>Pokaz zautomatyzowanej, mechanicznej skrzyni biegów SensoDrive</strong>
Symulator prowadzenia samochodu przy użyciu zautomatyzowanej skrzyni biegów SensoDrive pozwala publicznie zaprezentować jej zalety. Zwiedzający mogą z odbyć wirtualną jazdę trwającą od 2 do 3 min. Został on stworzony, tak, aby pokazać przyjemność prowadzenia ze skrzynią SensoDrive zarówno w trybie ręcznym, jak i automatycznym.
Wprowadzenie do sprzedaży C2 jest okazją do rozszerzenia zastosowania tej skrzyni przekładniowej o silnik 1.4i.
<strong>Skuteczne rozwiązania w zakresie ochrony środowiska</strong>
Od wielu lat w ramach swojej globalnej strategii ochrony środowiska Citroën rozszerza technologię rozwiązań dostosowanych do oczekiwań różnych użytkowników. Przejawia się to stworzeniem całej gamy silników o niskim stopniu zanieczyszczania środowiska (silników Diesel z „wspólną szyną”, czyli Common-Rail, z rodziny HDi) i filtra cząstek stałych (FAP). Citroën C8 i C5 wyposażone w silniki Diesel z FAP mają już poziom emisji cząstek bliski zeru.
Salon we Frankfurcie jest także dla Citroëna okazją do przedstawienia swojej ostatniej propozycji w dziedzinie zasilania samochodów osobowych dwoma rodzajami paliwa: benzyną i gazem ziemnym (GNV), poprzez prezentację Berlingo GNV w wersji Multispace.
<strong>Źródło: Citroen Polska</strong>