Citroen Grand C4 Picasso - znamy polskie ceny
Citroen Grand C4 Picasso został przyjęty dość ciepło, choć wielu konserwatystów kręciło nosem spoglądając na stylistykę: "Toż oto dziwadło!" - twierdzili. Mimo to jesteśmy bardzo ciekawi debiutu rynkowego w Polsce, który nastąpi już w październiku tego roku.
Producent wreszcie zaprezentował cennik nowości, choć trzeba mieć się na uwadze planując zakup. Otóż ceny nowego Citroena Grand C4 Picasso bazują na promocji, która z kolei uwzględnia rabat w wysokości do 8000 zł za pozostawienie samochodu używanego do złomowania lub w rozliczeniu. W związku z tym przeglądając broszury reklamowe należy mieć się na uwadze i na wszelki wypadek upewnić się, czy do ceny nie trzeba doliczyć maksymalnej kwoty rabatu. Swoją drogą nie każdy ma samochód do złomowania na zbyciu, nie wszyscy również otrzymają rabat w maksymalnej wysokości.
Do rzeczy! Najtańsza wersja Citroena Grand C4 Picasso z silnikiem 1.6 VTi 120 w wariancie wyposażenia Attraction kosztuje bez promocji i upustów 75 400 złotych. Po uwzględnieniu promocji, cena spada do 69 400 złotych, zaś po oddaniu samochodu w rozliczeniu, ostateczna kwota może spaść nawet do 61 400 złotych. Na szczycie oferty plasuje się model z silnikiem 2.0 BlueHDI 150 z automatyczną skrzynią biegów w wariancie Exclusive. Cena takiego modelu bez promocji to 125 tys. złotych. Po promocji cena spada do 118 400, natomiast po oddaniu samochodu w rozliczenie może to być kwota 110 400 zł.
W porównaniu do modelu Citroen C4 Picasso, wariant Grand pod względem stylistycznym różni się dość poważnie. Oczywiście nadwozie jest większe, bardziej napompowane, ale nie straciło swoich zgrabnych proporcji. Zdaniem producenta, nowość oferuje więcej możliwości adaptacji wnętrza, dzięki składanemu trzeciemu rzędowi foteli.
To również przełożyło się na pojemność ładunkową dzięki zwiększeniu pojemności bagażnika o 69 litrów w porównaniu do poprzednika (645 litrów w zestawieniu standardowym i ponad 700 litrów po przesunięciu foteli drugiego rzędu maksymalnie do przodu). Nie zapomniano również o zwiększeniu komfortu - więcej miejsca, lepsze materiały etc. A co o stylistyce i proporcjach mówi sam producent?
"Nowy Citroen Grand C4 Picasso zyskał specyficzną sylwetkę, której proporcje znacznie odbiegają od tendencji w segmencie. Modułowa platforma EMP2 pozwoliła na istotne zwiększenie rozstawu osi (do 2,84 m, tj. o 11 cm więcej od poprzednika), co korzystnie wpłynęło na przestronność wnętrza i pojemność bagażnika (69 litrów więcej niż w poprzedniej generacji), ale również na wygląd samochodu. Stylistom zaoferowano bowiem większą swobodę działania przy projektowaniu sylwetki. Zwis przedni został skrócony o 11,6 cm (najkrótszy w tej kategorii), blok silnika i podłoga obniżone (- 50 mm w przypadku silnika; - 20 mm w przypadku podłogi), a rozstaw kół poszerzony (+ 82 mm z przodu; + 31 mm z tyłu)."