Citroen Grand C4 Picasso - rodzinny indywidualista
Nie każdy rodzinny samochód musi być nudny. Dowodem na to może być Citroen Grand C4 Picasso, który wizualnie mocno odbiega od konkurencji. Ciekawy, niekonwencjonalny, brzydki, ładny? Poznajmy bliżej francuską nowość.
Jakiś czas temu światło dzienne ujrzał Citroen C4 Picasso, który spotkał się z dość mieszanym przyjęciem - jednym auto się podobało, inni uważali, że jest dziwne i pokraczne. Trzeba pochwalić odwagę Citroena, który zdecydował się na bardzo niekonwencjonalną i ryzykowną stylistykę. Czy to się opłaci?
Konserwatyści z pewnością skorzystają z oferty niemieckich producentów, jednak jeśli ktoś szuka dużego auta rodzinnego o ciekawym, nietypowym wyglądzie, z pewnością zwrócą uwagę na Citroena Grand C4 Picasso. Większa wersja modelu posiada aż 3 rzędy siedzeń z miejscami dla 7 osób. Co jeszcze się zmieniło?
W porównaniu do modelu Citroen C4 Picasso, wariant Grand pod względem stylistycznym różni się dość poważnie. Oczywiście nadwozie jest większe, bardziej napompowane, ale nie straciło swoich zgrabnych proporcji. Zdaniem producenta, nowość oferuje więcej możliwości adaptacji wnętrza, dzięki składanemu trzeciemu rzędowi foteli.
To również przełożyło się na pojemność ładunkową dzięki zwiększeniu pojemności bagażnika o 69 litrów w porównaniu do poprzednika (645 litrów w zestawieniu standardowym i ponad 700 litrów po przesunięciu foteli drugiego rzędu maksymalnie do przodu). Nie zapomniano również o zwiększeniu komfortu - więcej miejsca, lepsze materiały etc. A co o stylistyce i proporcjach mówi sam producent?
"Nowy Citroen Grand C4 Picasso zyskał specyficzną sylwetkę, której proporcje znacznie odbiegają od tendencji w segmencie. Modułowa platforma EMP2 pozwoliła na istotne zwiększenie rozstawu osi (do 2,84 m, tj. o 11 cm więcej od poprzednika), co korzystnie wpłynęło na przestronność wnętrza i pojemność bagażnika (69 litrów więcej niż w poprzedniej generacji), ale również na wygląd samochodu. Stylistom zaoferowano bowiem większą swobodę działania przy projektowaniu sylwetki. Zwis przedni został skrócony o 11,6 cm (najkrótszy w tej kategorii), blok silnika i podłoga obniżone (- 50 mm w przypadku silnika; - 20 mm w przypadku podłogi), a rozstaw kół poszerzony (+ 82 mm z przodu; + 31 mm z tyłu)."
Jeśli chodzi o ofertę silnikową, na początku do wyboru będą same jednostki wysokoprężne. Do wyboru będzie między innymi jednostka o pojemności 1,6-litra e-HDi o mocy 90 KM, która może mieć problemy z obsługą dużego auta z 7 osobami na pokładzie. Alternatywą może być 2,0-litrowy silnik BlueHDi o mocy 150 KM. W środku stawki plasuje się 115-konny wariant jednostki o pojemności 1,6-litra. Ceny Citroena Grand C4 Picasso nie są jeszcze znane.