Ciento Once, czyli powrót Mercedesa C111
Mówiąc o sportowym Mercedesie z drzwiami unoszonymi do góry, na myśli mamy najczęściej nowoczesnego SLS-a AMG bądź też klasyczny model 300 SL. Mało kto pamięta o eksperymentalnym Mercedesie C111, który służył niemieckiej marce do testowania nowych technologii i przy okazji ustanawiania nowych rekordów w dziedzinie prędkości.
O wyjątkowo aerodynamicznym i nieprzeciętnie szybkim modelu C111 moglibyśmy napisać wiele. Nie będziemy jednak cofać się do lat 60. i 70. ubiegłego wieku, a skupimy się na teraźniejszości. Prototypowy Mercedes doczekał się bowiem całkowicie nowej odsłony.
Nowe oblicze zapomnianego już supersamochodu zaprezentowała właśnie firma GWA Tuning. Amerykański tuner z siedzibą w San Antonio, wykorzystując ogólną koncepcję budowy C111, postanowił stworzyć kolejnego przedstawiciela „uskrzydlonych” Mercedesów i nadał mu nazwę „Ciento Once”.
Stylistyka nowego modelu została w dużej mierze przeniesiona z pierwowzoru, projektanci postarali się jednak o nadanie całości bardziej współczesnego charakteru. Podobnie postąpiono opracowując wnętrze – choć styl retro widać w kabinie już na pierwszy rzut oka, nie zabrakło tam połaci włókna węglowego, podświetlanych progów czy nawigacji satelitarnej.
Nie opisujmy jednak szczegółów nadwozia czy wnętrza, a skupmy się na tym, czego nie widać gołym okiem. Ciento Once wyposażony został (przynajmniej w wersji wirtualnej) w silnik V12 z rodziny M120 – tej samej, która znalazła zastosowanie w Pagani Zondzie. Motor ten generuje 414 KM mocy i połączony jest z 6-biegową przekładnią Cima H.
Hamulce zapożyczono z Mercedesa S55, w zawieszeniu znalazły się regulowane podzespoły, a nadwozie wykonane ręcznie z aluminium osadzono na kołach GWA Type A. Z przodu zastosowano 19-calowe felgi (z oponami 265/35/19), zaś z tyłu – koła 20-calowe (z ogumieniem 295/30/20).
Projekt GWA Tuning prezentuje się naprawdę ciekawie i chcielibyśmy zobaczyć kolejne retro-dzieła we współczesnej formie.
Więcej zdjęć modelu w galerii