Ciekawe plany Porsche na targi w Genewie
Na zbliżających się targach samochodowych w Genewie Porsche planuje zorganizować jedną światową premierę oraz dwie europejskie. Nie jest to co prawda zdyb wiele, ale to nie Honda, która produkuje samochody masowo. Porsche stawia na jakość, nie na ilość, i właśnie tak ma być w Genewie.
Pierwszego dnia targów w Genewie przedstawiona zostanie pierwszy raz publicznie nowa generacja Boxstera. Premierę europejską będą miały dwa modele: Panamera GTS i 911 Cabriolet.
Najważniejszą nowością techniczną nowej generacji Boxstera jest jego znacznie mniejsza masa uzyskana dzięki lekkiej konstrukcji nadwozia i całkowitej modyfikacji zawieszenia. Także pod względem optycznym, ten roadster z umieszczonym centralnie silnikiem, różni się od poprzedniej wersji: zwiększył się rozstaw osi i rozstaw kół, a same koła są większe.
Inżynierom Porsche udało się zwiększyć w ten sposób dynamikę i przyjemność jazdy, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa nawet o 15 procent. W zależności od wersji, nowe Boxstery zużywają znacznie poniżej ośmiu litrów paliwa na 100 kilometrów. Dzięki zmienionej stylistyce z krótszymi zwisami, przesuniętej wyraźnie do przodu przedniej szybie, bardziej płaskiej sylwetce oraz pełnym wyrazu krawędziom nowy roadster wygląda bardziej atletycznie. Wnętrze auta jest obszerniejsze, a jego koncepcja odzwierciedla nową stylistykę Porsche z wznoszącą się ku górze środkową konsolą.
Tuż przed rozpoczęciem sezonu wiosennego, goście genewskich targów będą mogli jako pierwsi w Europie zobaczyć nowe Porsche 911 Cabriolet. Inteligentna, lekka konstrukcja, w której zastosowano magnez w stelażu składanego dachu, pozwoliła na redukcję masy i zużycia paliwa oraz jeszcze bardziej podkreśliła sportowy charakter auta, poprawiając jednocześnie komfort jazdy. Innowacyjna koncepcja dachu pozwoliła na pełne zachowanie typowej dla 911-tek linii dachu.
Druga europejska premiera to wyraz bezkompromisowo sportowego charakteru i typowych dla Porsche możliwości: Panamera GTS – czterodrzwiowy samochód doskonale sprawdzający się na torach wyścigowych. Ta najbardziej sportowa ze wszystkich wersji tego pojazdu robi wrażenie niewielkim zużyciem paliwa, które w znormalizowanym cyklu jazdy (NEFZ) wynosi 10,9 l/100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia tylko 10,7 l/100 km. Prędkość maksymalna tego modelu to 288 km/h.
Na przyspieszenie od zera do 100 km/h Panamera GTS potrzebuje zaledwie 4,5 sekundy. Tym, co sprawia, że Panamera GTS doskonale spisuje się na torach wyścigowych, jest przede wszystkim jej zawieszenie. Wydajniejsze, wzmocnione hamulce, obniżone o dziesięć milimetrów, wyjątkowo sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne z PASM to najważniejsze wprowadzone tutaj modyfikacje.
Szykuje się naprawdę ciekawe wydarzenie, tym bardziej, że Porsche nie prezentuje nowych samochodów zbyt często. Mamy nadzieję, że i tym razem będzie mile zaskoczeni przez niemieckiego producenta.