Chrysler 300 po kuracji "moparowej" na 75-lecie
Firma Mopar, prawdziwa religia dla fanów amerykańskich "Muscle Carów", uczciła właśnie 75-lecie powstania. Jako hołd dla swej 75-letniej działalności przygotowali własną wersję Chryslera 300. Okręt flagowy amerykańskiego producenta zmienił się z nobliwego sedana w pojazd o bardziej sportowym i agresywnym wyglądzie.
Pod maską mruczy 5,7-litrowy silnik V8 HEMI o przyjemnej mocy 363 KM. Jednostkę przykryto specjalną pokrywą Moparu. Zmieniono również pracę automatycznej przekładni 5-biegowej W5A580. Teraz można ja kontrolować za pomocą dźwigni zmiany biegów marki Mopar z opcją Auto Stick.
Panowie z Moparu zdecydowali się również pogrzebać w mechanizmie różnicowym, dzięki czemu Chrysler 300 zaczął przyspieszać z miejsca do 100 km/h w mniej niż 5 sekund. Zmieniono również charakterystykę zawieszenia, usztywniając je o 42% z przodu i o 23% z tyłu w porównaniu z wersją fabryczną. Standardowe opony zastąpiono ogumieniem Goodyear Eagle F1 w rozmiarze P245/45R20.
Sporo zmian zaszło również w nadwoziu, które ozdobiono elementami pokrytymi czarnym chromem, czarnymi akcentami na kloszach reflektorów i niebieskimi pasami biegnącymi po bokach pojazdu. Bardzo efektownie prezentują się 20-calowe, 8-ramienne obręcze Mopar z lekkich stopów, które polakierowano na czarno i dodano do tego niebieskie obramowanie.
Dość mroczny samochód ma również odpowiednio mroczne wnętrze, które wręcz tonie w czerni, ożywianej jedynie niebieskimi akcentami. Kierowca i pasażer zasiądą na sportowych, podgrzewanych fotelach pokrytych perforowaną skórą marki Katzkin. Kierownicę z manetkami i gałkę zmiany biegów również obito czarną skórą z niebieskimi przeszyciami. Całość uzupełniają nakładki na progi drzwiowe Moparu i plakietka „Mopar ’12 Limited Edition”.
Jakby komuś znudził się pomruk silnika V8 Hemi, Mopar przygotował system audio marki Alpine z dziewięcioma głośnikami, subwooferem i 12-kanałowym wzmacniaczem. Mopar ’12 zostanie wyprodukowany w limitowanej liczbie 500 sztuk.