Chińskie Chery wchodzi na rynek europejski
Zgodnie z przewidywaniami, firma DR Motor należąca do włoskiej grupy DR Automobiles Groupe, już wkrótce stanie się właścicielem sycylijskiej Fabryki Fiata Termini Imerse. Przypomnijmy, że fabryka zakończyła swoją działalność z końcem ubiegłego roku. Jaki będzie wynik takiego posunięcia?
Di Risio, założyciel i prezes holdingu, potwierdził plany rozpoczęcia produkcji chińskiej marki Chery. Jeśli agencja rządowa Invitalia da zielone światło DR Motor, firma dostanie potrzebne kredyty na realizację projektu. Pierwszym celem ma być produkcja SUV-a, która wg. planów ma wystartować przed końcem 2012 roku.
Dr Motor prognozuje, że w ciągu pięciu lat uda mu się zdobyć 3 procent lokalnego rynku. Nie jest to wynik imponujący, ale skromne zapowiedzi mogą przerodzić się w duży sukces. Jak twierdzą analitycy, główną bronią w walce z rynkową konkurencją mają być o około 20 procent niższe ceny, przy zachowaniu wysokiej jakości produktu. Akurat w to ostatnie uwierzymy po kilku latach od wprowadzenia aut do obiegu.
Co ciekawe, DR Motor nie ma szaleńczych ambicji opanowania rynku w kilka miesięcy, co również zasługuje na pochwałę. Koncern chce wdrażać swój projekt stopniowo, zaczynając od 2013 roku i produkcji zaledwie 10 000 aut. W 2014 roku produkcja ma wzrosnąć do 25 000 aut, w 2015 do 38 300 aut, w 2016 do 52 000 aut, by w 2017 osiągnąć planowany pułap 60 000 aut.
Podobną strategię firma zakłada odnośnie zatrudnienia. W 2012 roku do 241 osób, w 2014 roku do 909 osób, a w 2017 wzrośnie do maksymalnej liczby 1 312 osób. Co ważne z punktu widzenia gospodarki Włoch, część poddostawców pracujących wcześniej dla Fiata przy produkcji Lancii Ypsilon otrzyma nowe kontrakty od nowego właściciela fabryki.
Na początku gama modeli obejmować będzie cztery chińskie auta: DR1 (Chery/Riich M1), DR2 (Chery A1), DR3 (Chery Fulwin 2) i DR5 (Chery Tiggo). Poza DR3, każdy z wymienionych modeli jest już oficjalnie sprzedawany we Włoszech. Modele te mają rywalizować głównie z modelami Fiata, a na szczególną uwagę zasługuje zaprojektowany we Włoszech przez Torino Design model Chery Fulwin 2. Samochód będzie oferowany pod nazwą DR3.
Wyraźnie widać, że rynek chińskiej motoryzacji zaczyna coraz śmielej wjeżdżać również do Europy. Chery będzie już trzecią fabryką chińskich samochodów w Unii Europejskiej. Swoje zakłady montażowe posiada na Starym Kontynencie również Great Wall Motor w Bułgarii oraz SAIC/MG w wielkiej Brytanii.