Chevrolety Sonic bez klocków hamulcowych - akcja serwisowa
Na swoim rodzimym, amerykańskim rynku Chevrolet ogłosił akcję serwisową modelu Sonic oferowanego u nas jako Aveo. Powód wezwania do ASO okazuje się zaskakujący...
Miesiąc temu jeden z użytkowników Sonica zgłosił serwisowi nienaturalny hałas dobiegający z hamulców. Chevrolet przyjrzał się problemowi z bliska. Efekt? Okazało się, że w niektórych egzemplarzach Sonica może brakować... wewnętrznych lub zewnętrznych klocków hamulcowych przednich.
Amerykańska firma przyznała w oficjalnym komunikacie, że defekt hamulców może spowodować obniżenie wydajności układu, a co za tym idzie zwiększyć ryzyko wypadku. Jednocześnie Chevrolet podkreślił, iż nie doszło do żadnych kolizji, które były spowodowane brakiem klocków.
Akcja przywoławcza objęła 4873 egzemplarze Sonica, które zjechały z linii produkcyjnych w okresie od 2 czerwca do 21 listopada tego roku. Każde z aut zostanie sprawdzone przez serwisantów, a w razie braku klocków wyposażone w nowe klocki, zacisk i tarczę. Usługa zostanie oczywiście wykonana bezpłatnie.
Pierwsze egzemplarze wezwane do serwisów pojawią się w warsztatach Chevroleta 14 stycznia. Nie wiadomo, czy podobna akcja serwisowa czeka sprzedawane w Europie Aveo.