Chevrolet Corvette ZR1 - bestia od TIKT Tuner
Chevrolet Corvette ZR1 już w czystej postaci budzi respekt. Nieokiełznany silnik V8 o pojemności 6,2 litra generuje 638 koni mocy i potężny moment obrotowy 819Nm. Dla niektórych to nadal za mało. Niemiecka firma TIKT Tuner twierdzi, że bazowa Corvetta jest za słaba i koniecznie trzeba coś z tym zrobić.
Nowa, mocno zmodyfikowana wersja Corvetty ZR1 nosi nazwę Triple X. Oczywiście wszystko zaczyna się od silnika, w którym modyfikacji poddawane są głowice cylindrów, wałki rozrządu oraz sprężyny zaworowe, sprężarki. W silniku zastosowano również większą przepustnicę oraz całkowicie zmodyfikowany układ wydechowy. Na deser zastosowany przeprogramowany ECU oraz lepszy układ chłodzenia.
Taka operacja sprawiła, że z już i tak mocnego silnika wyciągnięto ostatnie soki. Jednostka V8 o pojemności 6,2 litra generuje teraz 758 koni mocy oraz 910Nm momentu obrotowego. Taką mocą nie powstydziłyby się samochody startujące w wyścigach serii GT. Rzecz jasna TIKT Tuner nie ograniczył się tylko do silnika.
Niemiecka firma zadbała również o odpowiednie właściwości jezdne mocnej Corvetty. Zastosowano wyścigowe amortyzatory, obniżono zawieszenie o 50 mm, zamontowano mocniejszy układ hamulcowy, zaś zwieńczeniem dzieła są 19-calowe felgi Zerra Ultralight Evo 2.
Całość opakowano w pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego zawierający przedni zderzak ze splitterem, boczne progi oraz ogromny tylny spoiler. Owszem, tuner nie wykazał się minimalizmem i opanowaniem, ale trzeba przyznać, że auto prezentuje się bardzo groźnie.