Chevrolet Corvette Stingray Convertible debiutuje w Genewie
Zaledwie przedwczoraj pokazywaliśmy Wam pierwsze oficjalne fotografie modelu Chevrolet Corvette Stingray Convertible, a już dziś producent zaprezentował model na 83. Salonie Samochodowym w Genewie. Teraz możemy wreszcie ocenić szczegóły zarówno wizualne, jak i techniczne.
Na początku wypada przypomnieć, że najnowszy Chevrolet Corvette po raz trzeci w historii dostał przydomek Stingray. Poprzednio tą nazwą charakteryzowały się modele z drugiej (1963-1967) oraz trzeciej (1969-1976) generacji. Nie da się ukryć, że wizualnie auto dość mocno nawiązuje do tradycji, ale czy dość radykalne zabiegi stylistyczne nie rozzłoszczą fanów modelu?
"Oznaczenie Stingray zajmuje szczególne miejsce w historii motoryzacji, a nowy model Corvette kontynuuje dzieło protoplasty, oferując lepsze osiągi pod każdym względem. Wszystkie technologie zastosowane w wersji coupe oraz osiągi dynamiczne prezentowane przez tę wersję dotyczą również kabrioletu. Nowy Stingray został stworzony, aby oferować kierowcy radość z jazdy w każdych warunkach, zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i długich tras czy przejazdów krętymi bocznymi drogami." - czytamy w oficjalnym komunikacie producenta.
Nowy Chevrolet Corvette Stingray Convertible posiada dużo elementów z włókna węglowego, między innymi maskę oraz zdejmowany panel dachu. Nadkola i panele drzwiowe zaś zostały wykonane z kompozytów. Całość spoczywa na nowej aluminiowej, lekkiej ramie. Pod maską pojawi się nowy silnik GM - LT1 V8 o pojemności 6,2-litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, systemem zarządzania paliwem AFM (Active Fuel Management), zmiennymi fazami rozrządu oraz zaawansowanym systemem spalania. Silnik generuje moc 450 KM oraz moment obrotowy na poziomie 610 Nm.
Najnowszy model Chevrolet Corvette Stingray Convertible wyposażono w sterowany elektrycznie miękki dach, który może zostać opuszczony lub podniesiony zdalnie z wykorzystaniem pilota. Ponadto producent wspomina o pakiecie Z51 do jazdy po torze. Pakiet obejmuje elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, systemem smarowania z suchą miską olejową oraz zintegrowany system chłodzenia hamulców, dyferencjału i skrzyni biegów.