Chevrolet Camaro Z/28 - problem z felgami i oponami
Chevrolet Camaro Z/28 to z pewnością rewelacyjne, jak na amerykańskie standardy, auto sportowe, które świetnie radzi sobie nie tylko na prostej startowej, ale również na krętych fragmentach toru. Podczas testów modelu inżynierowie odkryli jednak pewien dziwny problem.
Na dobrą sprawę problem ten jest skutkiem ubocznym kilku zalet modelu. Otóż opony Pirelli P Zero Trofeo R oferują niesamowitą trakcję i przyczepność, układ hamulcowy generuje ogromną siłę hamowania, natomiast jednostka napędowa ma brutalną moc i moment obrotowy. Gdzie tkwi problem?
Otóż podczas testów okazało się, że te wszystkie czynniki powodują, że opona w nieznacznym stopniu ślizga się po feldze. Na poniższym filmie producent wyjaśnia jak ten problem powstaje i jak sobie z nim poradzono. Otóż podobne kłopoty pojawiają się w autach wyścigowych, w których każdy z powyższych aspektów (hamulce, moc, przyczepność) jest na najwyższym poziomie.
W większości aut wyścigowych stosuje się specjalną powłokę, którą nakłada się na brzeg opony mający kontakt z felgą. W modelu Chevrolet Camaro Z/28 takie rozwiązanie było niewystarczające. Inżynierowie wymyślili więc, aby fragment felgi mający kontakt z oponą zmodyfikować tak, aby tarcie pomiędzy oponą a rantem felgi było większe.