Chevrolet Camaro - nowe wersje zaprezentowane na SEMA 2010
Jeżeli supersportowe auta prosto z USA wywołują w Tobie szybsze bicie serca, z pewnością zainteresują Cię nowe modele koncepcyjne przedstawione właśnie przez Chevroleta. Mowa o czterech studyjnych wersjach Camaro, które doczekały się swojego światowego debiutu podczas targów SEMA Show 2010.
Pierwszy z prototypowych Camaro to wariant Red Flash przykuwający wzrok wyrazistym, czerwonym lakierem, białymi pasami biegnącymi przez całą długość nadwozia, potężnymi, 21-calowymi felgami, a także specjalnie przygotowanym ospojlerowaniem. Wnętrze auta wyróżniają natomiast zmienione materiały wykończeniowe oraz charakterystyczne, czerwone podświetlenie.
Drugi z modeli – Camaro SSX Track – został zaprojektowany, aby pokazać możliwości Chevroleta w dziedzinie samochodów na tor. Białą karoserię ozdobioną szarymi akcentami wyposażono w szereg elementów wykonanych z lekkiego włókna węglowego (z tego materiału zbudowano m.in. drzwi, błotniki, maskę i pokrywę tylną).
O tym, że SSX Track to samochód stworzony na tor doskonale świadczy jego wnętrze – zgodnie z wyścigowymi wymaganiami opracowano fotele, pedały, a także podzespoły systemu przeciwpożarowego. Aby uzyskać jak najniższą masę, pozbyto się takich elementów jak siedzenia tylne, dywaniki czy mata wygłuszająca.
Jeżeli chodzi o szczegóły techniczne torowego konceptu Chevroleta, samochód napędzany jest 6,2-litrowym silnikiem V8 „podkręconym” w stosunku do standardowej wersji. Za przenoszenie momentu napędowego na koła odpowiada 6-biegowa przekładnia zapożyczona z Corvette ZR1, o odpowiednie hamowanie dba natomiast układ z sześcio-tłoczkowymi zaciskami przednimi i cztero-tłoczkowymi zaciskami tylnymi.
Synergy 2011 – takim mianem ochrzczono trzeci prototyp spod znaku Chevroleta. Model ten ma do zaoferowania lakier Cyber Gray, dodatkowe ospojlerowanie, 21-calowe koła, a także wnętrze ze zmienionym wykończeniem i zmodernizowanym oświetleniem. Wdając się w parametry techniczne, dowiemy się, że auto korzysta z 6-stopniowej skrzyni biegów i układu hamulcowego marki Brembo.
Ostatnią wersją Camaro zaprezentowaną na SEMA Show jest model XM zaopatrzony w elementy przygotowane już do produkcji. Jego nadwozie wyróżnia się subtelnym spojlerem tylnym, zmienioną atrapą chłodnicy, 21-calowymi polerowanymi felgami, a także srebrnymi akcentami wizualnymi. Kabina pasażerska wita kierowcę czarną tapicerką siedzeń, zmienionymi dywanikami i dodatkowymi oznaczeniami modelu.
W odróżnieniu od trzech opisanych wyżej prototypów, Camaro XM został wyposażony w 3,6-litrowy silnik V6 wspomagany bezpośrednim wtryskiem paliwa.
kaytek_rx4