Ceny tego Passata startują od prawie 150 tys. zł
Ruszyła sprzedaż Passata, którym wjedziesz w mniej wymagający teren, a także nie straszne Ci będą opady śniegu. Volkswagen Passat Alltrack na rynku polskim kosztuje od 147.590 zł.
Debiutujący w tym roku na wystawie w Genewie, Volkswagen Passat Alltrack w końcu wjeżdża na polski rynek. Uterenowione kombi niemieckiej marki jest już drugą generacją tego modelu - poprzednia wersja powstała na bazie poprzedniego Passata (B7). Coraz większa popularność SUV-ów, crossoverów, ale także "podniesionych" typowych aut osobowych sprawia, że Volkswagen nie mógł odpuścić sobie tego segmentu rynku.
Passat Alltrack powstał na bazie wariantu kombi. Zawieszenie podniesiono o 27,5 mm, dzięki czemu prześwit wynosi 174 mm, zmieniono zderzaki, a także wprowadzono szereg elementów, które mają świadczyć o większych terenowych możliwościach tego Passata. Mamy więc osłony podwozia z przodu i z tyłu oraz nakładki na nadkolach i progach, a także poszerzane progi.
Na wyposażeniu Alltracka znajdziemy ponadto szereg rozwiązań, dzięki którym będzie on mógl lepiej sobie radzić poza utwardzoną nawierzchnią. Oczywiście pojawił się napęd na cztery koła (4Motion), a także terenowy tryb jazdy, który odpowiednio dopasowuje działanie większości systemów wspomagających kierowcę. Ponadto na liście seryjnego wyposażenia znajdziemy system monitorujący otoczenie (Front Assist) z funkcją awaryjnego hamowania.
Poza tym Passat Alltrack ma szereg systemów, przydatnych w codziennej jeździe, niekoniecznie z dala od cywilizacji. Kierowca powinien docenić system ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkingowego oraz asystenta parkowania z przyczepą (Trailer Assist).
Do wyboru będą cztery wersje silnikowe Passata Alltracka. Jedynym silnikiem benzynowym będzie jednostka 2.0 TSI o mocy 220 KM, współpracująca z 7-stopniową przekładnią DSG. Silnik ten jest obecnie dostępny wyłącznie z uterenowioną odmianą Passata Variant. Wszystkie trzy dostępne w cennikach Alltracka diesle mają dwulitrową pojemność i rozwijają moc 150, 190 i 240 KM. Najsłabszy z silników Diesla współpracuje z 6-biegowym manualem, 190-konny wariant z 6-stopniową przekładnią DSG, zaś najmocniejszy również z dwustopniową przekładnią DSG, tyle że z jednym przełożeniem więcej.
Ceny Volkswagena Passata Alltrack startują od 147.590 zł (2.0 TDI/150 KM). Kolejne wersje wysokoprężne kosztują 164.890 zł i 181.690 zł. W przypadku obu słabszych diesli to o 4,2 tys. zł więcej od varianta w najbogatszej wersji Highline. Przy wyborze najmocniejszego diesla zapłacimy o 4,7 tys. zł więcej niż za zwykłe kombi. Wersja benzynowa kosztuje 160.390 zł.
Ceny siostrzanego, ale jednocześnie konkurencyjnego Audi A4 Allroad startują od 164.400 zł, zaś Subaru Outback to wydatek minimum 34.400 euro (ok. 148.400 zł). Nieznacznie tańsze od Passata Alltrack jest Volvo V60 Cross Country (140.200), ale w tej cenie nie otrzymamy napędu na wszystkie koła. Podstawowa wersja AWD kosztuje 169.600 zł. Z kolei naturalny rywal uterenowionego Passata, czyli Opel Insignia Cross Tourer, kosztuje nawet 125.750, ale tu również nie dostaniemy wersji 4x4. Za taką trzeba zapłacić co najmniej 146.100 zł.