Cayenne Turbo i 550 KM
Jednym z bardziej obleganych modeli na wystawie we Frankfurcie jest Porsche Cayenne Turbo. Topowy wariant również w trzeciej generacji niemieckiego SUV-a wysoko zawiesza poprzeczkę. Pod maską ma 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 550 KM. To "911-ka" w świecie SUV-ów.
8-cylindrowa jednostka biturbo o pojemności czterech litrów generuje moc 550 KM i maksymalny moment obrotowy 770 Nm. To o 30 KM oraz o 20 Nm więcej niż w poprzedniku. Jednostka współpracuje z nową 8-stopniową przekładnią Tiptronic S i łączy się z aktywnym napędem na obie osie Porsche Traction Management (PTM). Najnowsze Cayenne Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (3,9 s z pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.
Nowa jednostka posiada turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami (tzw. centralny układ turbo). Skrócenie odległości dzielącej komory spalania i turbosprężarki oznacza, że silnik wyjątkowo spontanicznie reaguje na gaz, a centralny układ turbo pozwala generować znacznie wyższą moc. Jednocześnie umożliwia niższe zamocowanie silnika, a to pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy – gdy środek ciężkości znajduje się bliżej podłoża, rośnie precyzja pokonywania zakrętów.
Modyfikacjom poddane zostało również podwozie Cayenne Turbo. Zakres jego możliwości zwiększa połączenie nowego trójkomorowego zawieszenia pneumatycznego z systemem PASM z aktywnymi amortyzatorami. Z sześcioma wysokościami zawieszenia do wyboru można ręcznie dopasować prześwit do aktualnych warunków terenowych. Prześwit zmienia się też automatycznie, przy wyborze jednego z pięciu dostępnych programów jazdy po utwardzonych i nieutwardzonych drogach. Nowe Cayenne Turbo posiada również opcjonalną tylną oś skrętną, elektryczną stabilizację przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) połączoną z 48-woltową instalacją elektryczną oraz układ Porsche Torque Vectoring Plus.
Na wyposażeniu znajdziemy również adaptacyjny spojler dachowy, należący do pakietu aktywnej aerodynamiki. Zależnie od swojej pozycji, spojler optymalizuje efektywność, zwiększa siłę docisku tylnej osi bądź skraca drogę hamowania.
Cayenne Turbo różni się także sylwetką od słabszych odmian. Nieco inny jest przedni pas z diodowymi reflektorami z układem układem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Nocą wyróżniają go podwójne moduły przednich świateł. Uwagę powinny przyciągać również seryjne 21-calowe obręcze Turbo oraz poszerzone nadkola z lakierowanymi osłonami. Znak rozpoznawczy tylnej partii nadwozia stanowią przeznaczone dla wersji Turbo podwójne końcówki układu wydechowego.
Porsche Cayenne Turbo można już zamawiać. W Polsce topowy wariant kosztuje od 676 920 zł.