Car of the Year 2018 - pierwsi kandydaci
Ruszyła machina związana z wyborem Europejskiego Samochodu Roku 2018. Poznaliśmy właśnie wstępną listę kandydatów, którzy powalczą o tytuł Car of the Year, jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży motoryzacyjnej.
Na zaprezentowanej liście znalazło się 49 modeli. Trzeba jednak pamiętać, że jest to jeszcze wstępna lista, co może oznaczać, że dołączą do niej kolejni kandydaci, jak i niektórzy mogą z niej zostać usunięci. Ostateczną, oficjalną listę nominowanych do tytułu poznamy 30 września br. Aby model mógł znaleźć się na liście kandydatów, musi znajdować się w sprzedaży na europejskim rynku bądź trafić do sprzedaży przed końcem roku na co najmniej pięciu rynkach.
Od tego czasu 59 jurorów z 22 europejskich państw rozpocznie testy wszystkich nominowanych modeli. 27 listopada poznamy finałową siódemkę, a zwycięzcę konkursu Car of the Year 2018 poznamy pierwszego dnia przyszłorocznej wystawy w Genewie, czyli 5 marca 2018 r.
Lista wstępna kandydatów do tytułu Car of the Year 2018:
Alfa Romeo Stelvio
Alpine A110
Audi A8
Audi Q5
Bentley Continental GT
BMW Seria 5
BMW X3
Citroen C3 Aircross
DS 7 Crossback
Ferrari 812 Superfast
Ford Fiesta
Ford Focus
Honda Civic
Hyundai i30
Hyundai Kona
Jaguar E-Pace
Jeep Compass
Kia Picanto
Kia Rio
Kia Stinger
Kia Stonic
Lamborghini Urus
Land Rover Discovery
Lexus LC500
Mazda CX-5
McLaren 720S
MINI Countryman
Mitsubishi Eclipse Cross
Opel Ampera-e
Opel Crossland X
Opel Grandland X
Opel Insignia
Porsche Cayenne
Range Rover Velar
Renault Koleos
Rolls-Royce Phantom
Seat Arona
Seat Ibiza
Skoda Karoq
Ssangyong Rexton
Subaru XV
Suzuki Ignis
Suzuki Swift
Tesla Model 3
Volkswagen Arteon
Volkswagen Polo
Volkswagen T-Roc
Volvo XC40
Volvo XC60
Najwięcej kandydatów, jak na razie, wystawiły Opel oraz Kia, po cztery modele. Zgodnie z obecną modą na SUV-y oraz crossovery, w gronie kandydatów znajdziemy sporą liczbę przedstawicieli z tych segmentów rynku. Ciekawe, czy obecne tendencje rynkowe znajdą swoje odzwierciedlenie również w uzyskanych od jurorów punktach.
Przypomnijmy, że obecnie tytuł Europejskiego Samochodu Roku dzierży Peugeot 3008, który w finałowym głosowaniu wyprzedził Alfę Romeo Giulię oraz Mercedesa Klasy E. W tej dekadzie to drugi triumf francuskiej marki (wcześniej w 2014 zwyciężył 308). Po dwa triumfy od 2011 r. mają również Volkswagen (Golf w 2013 i Passat w 2015) oraz Opel (Ampera w 2012 razem z Chevroletem Voltem i Astra w 2016).