Cadillac CTS zaprezentowany - nowe zdjęcia
Mogliśmy się tego domyślać. Wczoraj pokazaliśmy Wam pierwsze zdjęcia nowego Cadillaca CTS, a dziś producent postanowił uraczyć nas oficjalną premierą oraz nowymi fotografiami, na których widać całe auto. Jak prezentuje się nowy Cadillac CTS?
Nowy Cadillac CTS urósł - przynajmniej wizualnie. Jego linie są ostre, dość proste, bardzo muskularne i wpisują się w nową strategię producenta "Art & Science". Nadwozie posiada wiele detali stylistycznych, które naprawdę mogą się podobać: z przodu świetnie poprowadzone światła, z tyłu minimalizm i elegancja.
Podobny styl możemy zobaczyć we wnętrzu modelu, które nawiązuje do innych aut marki - ATS i XTS. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono duży dotykowy wyświetlacz systemu infomedialnego, zaś przed oczami kierowcy, zamiast analogowych zegarów jest ekran z wirtualnymi wskaźnikami.
Całość przystrojono dużą ilością drewna i chromu, ale w przeciwieństwie do stereotypu, jaki krąży wokół amerykańskiech aut, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz nie wieje tandetą i kiczem. Wszystko jest idealnie wyważone i bardzo dobrze dopasowane.
Producent twierdzi, że auto bazuje na dużo większej platformie w porównaniu do poprzednika, co ma mu dać szansę walki z BMW Serii 5 oraz Mercedesem Klasy E. Czy walka będzie wyrównana? Na pewno nie na rynku Europejskim, choć nie przekreślamy Cadillaca CTS - to z pewnością ciekawa oferta dla indywidualistów.
Pod maską Cadillaca CTS znajdziemy jednostkę V6 o pojemności 3,6-litra z podwójnym turbodoładowaniem połączoną z 8-biegową skrzynią automatyczną. Silnik generuje 426 KM oraz 583 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na tylną oś za pomocą wspomnianej już 8-biegowej skrzyni automatycznej.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h z taką jednostką zajmuje poniżej 5 sekund, zaś prędkość maksymalna to 274 km/h. Oprócz topowej jednostki pod maską wyląduje wolnossąca jednostka V6 o pojemności 3,6-litra i mocy 321 KM. Na dole stawki plasuje się 2,0-litrowa turbodoładowana jednostka czterocylindrowa o mocy 272 KM z napędem na tył lub opcjonalnym na cztery koła.