C2 CITROËN SPORT - marzenie sportu
Prezentując po raz pierwszy w 2003 roku w Genewie, na 73 Międzynarodowym Salonie Samochodowym, model C2 Citroën Sport, Citroën zdecydowanie potwierdził swoje zaangażowanie w dziedzinę sportu.
<strong>
Prezentując po raz pierwszy w 2003 roku w Genewie, na 73 Międzynarodowym Salonie Samochodowym, model C2 Citroën Sport, Citroën zdecydowanie potwierdził swoje zaangażowanie w dziedzinę sportu.
</strong>
Po wielu latach działalności obfitującej w sukcesy i bogatych w osiągnięcia sportowe, Citroën połączył dynamizm swojego Działu Samochodów Koncepcyjnych z umiejętnościami ekipy Citroën Sport, aby stworzyć futurystyczną wizję sportu samochodowego - model C2 Citroën Sport.
Potwierdzenie zaangażowania sportowego marki Citroën
Po licznych sukcesach odniesionych przez Xsarę Kit Car, Xsarę T4, a ostatnio Xsarę WRC, w roku 2003, po raz pierwszy w historii, marka Citroën w pełni angażuje się w Rajdowe Mistrzostwa Świata w klasie WRC.
Trudno marzyć o lepszym początku tej światowej kampanii niż zajęcie przez Xsarę WRC pierwszych trzech miejsc w Rajdzie Monte Carlo. Ten potrójny, historyczny sukces osiągnęły ekipy w składzie: Sébastien Loeb i Daniel Elena, Colin McRae i Derek Ringer oraz Carlos Sainz i Marc Marti.
Już w 2002 roku Citroën wsławił się w licznych mistrzostwach międzynarodowych i krajowych.
Sukces w Mistrzostwach Świata Juniorów WRC - nie tylko dzięki „koronacji” Hiszpana Daniego Soli na Saxo Super 1600, ale również dzięki miejscom zajętym przez Włocha Andrea Dallavilla i Fina Janne Tuohino - pozwolił marce Citroën zmonopolizować podium w tej klasie.
Ponadto, Lauriers wraz z Jesúsem Puras na Xsarze WRC zdobył dla marki Citroën Mistrzostwo Hiszpanii w Rajdzie Pilotów i Producentów. W rallycrossie Kenneth Hansen za kierownicą swojej Xsary, zdobył w Polsce dziesiąty już tytuł Mistrza Europy.
Mistrzostwa krajowe w Niemczech, Belgii, na Węgrzech i w Portugalii błyszczały w 2002 roku kolorami ekip dwóch Citroënów Saxo Super 1600, które zdobyły tam różne tytuły.
W końcu, Rajdowe Mistrzostwa Francji w klasie Super 1600, w których oficjalnie wystąpiły dwa samochody Saxo Super, przyniosły Citroënowi 1 i 3 miejsce.
Bliskość - filozofia sportu marki Citroën
Główną ideą zaangażowania się marki w rajdy jest stworzenie młodym ludziom możliwości przeżycia wspaniałej przygody. Citroën skupia się na przybliżaniu publiczności do świata sportu samochodowego, który przez swoje wyczyny skłaniał i zawsze będzie skłaniać do marzeń!
Polityka sportowa marki Citroën polega bowiem przede wszystkim na głębokim zaangażowaniu w wyszukiwanie talentów wśród młodych ludzi i oferowanie im najpierw sukcesów w klasie promocji, potem rozwijanie ich talentów w klasie Junior WRC i wreszcie odniesienie triumfu w klasie WRC.
Przykładem takiego zaangażowania może być Sébastien Loeb, którego talent odkrył Dyrektor Citroën Sport Guy Frequelin. Sébastien Loeb w rekordowym czasie wspiął się po kolejnych szczeblach światowej kariery. Najpierw zdobył najwyższy tytuł w Junior WRC, jadąc na Saxo Super 1600, a następnie, w końcu 2001 roku, powierzono mu kierowanie Xsarą WRC na próbach, a później w wyścigu. Jego droga na szczyt była błyskawiczna!
Dla wszystkich przyszłych sportowców, którzy marzą o podążaniu szlakiem wytyczonym przez Sébastiena Loeba, samochód koncepcyjny C2 Citroën Sport ma symbolizować ideę „wspaniałej przygody”, która charakteryzuje politykę sportową marki.
Jeśli mówimy o filozofii sportu, to trzeba wymienić różne klasy promocji obecne w licznych dyscyplinach - Challenge Saxo Rallye, Trofeum Saxo T4, Challenge Saxo Rallycross i Trofeum Saxo Super 1600. Są to prawdziwe szkółki młodych talentów, do których marka przykłada bardzo dużą wagę. I to zarówno we Francji, jak i za granicą, gdzie Citroëna reprezentują jego filie lub importerzy.
C2 Citroën Sport: symbol dynamizmu sportu samochodowego
C2 Citroën Sport, reprezentując zaawansowany poziom technologii, jest jednocześnie dobrym przykładem zaangażowania Citroën Sport w pozyskiwanie klientów i wyrazem innowacyjności marki.
Styl C2 Citroën Sport, zaskakując estetycznie, wyraża bardzo silnie cechy samochodu: dynamikę i wspaniałe osiągi.
Poprzez swoje proporcje, rozstaw osi, bardzo szeroki rozstaw kół, wygląd z przodu, C2 Citroën Sport sprawia wrażenie zwartego. Duże elementy doprowadzające powietrze, wypukła maska silnika, nurkująca sylwetka oraz dobrze zaznaczone i głębokie wnęki kół sugerują jego duże możliwości dynamiczne. Połączenie tych dwóch cech – zwartości i dynamiki – sprawia, że C2 Citroën Sport jest kwintesencją siły, energii i przyjemności.
<strong>Źródło: Citroen Polska</strong>