C-airlounge - sztuka syntezy
C-Airlounge to nowatorskie pod względem formy rozwiązanie, które łączy aerodynamikę i dowolnie zmienianą przestrzeń wnętrza.
<p class="maintext"><strong>C-Airlounge to nowatorskie pod względem formy rozwiązanie, które łączy aerodynamikę i dowolnie zmienianą przestrzeń wnętrza.
Prototyp ten, przeznaczony do pokonywania dużych przestrzeni, posiada wyjątkowe własności jezdne, podporządkowane zapewnieniu bezpieczeństwa, przyjemności i komfortu.</strong>
<strong>Wdzięk i zdecydowanie</strong>
Przednie linie są jednocześnie czyste i wyraźne. Forma litery „V”, charakterystyczna dla maski silnika, rozpoczyna się na poziomie osłony chłodnicy i stopniowo otwiera, aby dołączyć do podstawy słupków przedniej szyby. Dynamiczny charakter przodu podkreślony jest dodatkowo przez powiększone wloty powietrza i zdecydowane kształty reflektorów. Te ostatnie wyposażone są w mechanizm, który pozwala najkorzystniej oświetlić krętą drogę w czasie podróży nocą, co znacznie zwiększa poziom bezpieczeństwa. Kształtne i obfite bryły, w połączeniu z szerokim rozstawem kół i felgami o dużej średnicy, tworzą z C-Airlounge samochód przywodzący na myśl siłę i moc.
Patrząc z boku, C-Airlounge łączy płynność i dynamizm. Czystość konturów jest uwydatniona przez chromowany pręt, który „podnosi” linię nadwozia, oraz przez brak środkowych słupków – rozwiązanie, które było możliwe dzięki zaadaptowaniu pasów bezpieczeństwa wbudowanych w przednie siedzenia. Takie rozwiązanie pozwala w pełni odkryć obszerność wnętrza. Umożliwia to również płyta dachu, która zapewnia penetrację światłu i wzmacnia wrażenie wewnętrznej przestrzenności.
<strong>Zoptymalizowana aerodynamika</strong>
Szczególnie dużo pracy włożono w aerodynamikę. Jednoczesne zastosowanie czterech systemów kontroli przepływu powietrza pozwoliło uzyskać współczynnik Cx o wartości 0,26 i zyskać komfort akustyczny, zmniejszenie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń. Współczynnik Cz z przodu i z tyłu wynosi odpowiednio 0,02 i 0,04. Wartości te zapewniają samochodowi dobrą stabilność przy dużej prędkości.
<strong>Dynamiczne samopoczucie</strong>
C-Airlounge wyposażony jest w silnik 3.0i V6 o mocy maksymalnej kW CEE (210 KM wg DIN) przy 6 000 obr./min. Silnik ten wyposażony jest w autoadptatywną, automatyczną skrzynię biegów, którą steruje się za pomocą sekwencyjnej dźwigni zmiany biegów lub łopatkami za kierownicą.
Kierownica ma stałą piastę. Znajduje się w niej sterowanie wielu systemów, takich jak system audio, sygnalizator dźwiękowy, elektryczny hamulec ręczny, zestaw głośnomówiący czy też regulacja pozycji samochodu. Pozwala to uniknąć kierowcy wykonywania wszelkich niepotrzebnych ruchów, zapewniając mu jednocześnie wyjątkową przyjemność z jazdy. W zakresie bezpieczeństwa zastosowanie stałej piasty umożliwia skuteczne rozwijanie poduszek powietrznych.
Zawieszenie hydroaktywne III generacji zapewnia komfort i dobre trzymanie się drogi. Oferuje dwa tryby, komfortowy lub dynamiczny, jak również automatyczne dostosowywanie wysokości samochodu do prędkości jazdy i rodzaju drogi.
Pozwala to uzyskać większą stabilność przy stałej prędkości dzięki obniżeniu środka ciężkości o 15 mm. Kiedy nawierzchnia jest bardzo zniszczona, zawieszenie automatycznie podnosi samochód o 20 mm.
C-Airlounge wyposażony jest w opony Michelin A Eole, których zastosowanie było zgodne z koncepcją samochodu. Dzięki nim poziom sił działających na koła został zoptymalizowany.
Ponadto, w oponach tych wykorzystano osiągnięcia technologii „PAX System”, dzięki czemu możliwa stała się jazda na oponie, z której zeszło powietrze. Zwiększono dopuszczalne obciążenie, zastosowano także niższe profile bez szkody dla komfortu.
<strong>Charakterystyki techniczne</strong>
<ul><li><strong>Wymiary </strong>
Długość: 4 880 mm
Szerokość: 1 930 mm
Wysokość: 1 580 mm
Rozstaw osi: 2 900 mm (platforma podwoziowa z wydłużonym rozstawem osi)
Długość wnętrza: pomiędzy 1 731 i 2 031 mm
Pojemność bagażnika: pomiędzy 450 a 650 litrów
<li><strong>Silnik/skrzynia</strong>: 3.0l V6 BVA
Sterowanie skrzynią biegów łopatkami pod kierownicą
Dźwignia zmiany biegów sekwencyjna
Kierownica ze stałą piastą
<li><strong>Zawieszenie</strong>: Hydroaktywne III generacji
<li><strong>Opony</strong>: Michelin 245-720 R 540 A Eole „PAX System” na felgach aluminiowych
<li><strong>Reflektory</strong>: cztery obracające się światła</ul>
<p class="maintext"><strong>Indywidualizacja atmosfery wnętrza</strong>
W czasie podróży pasażerowie C-Airlounge mają możliwość wyboru różnych wystrojów wnętrza samochodu. Wyposażenie służy jako pomoc w projekcjach i grach świetlnych, możliwych dzięki włóknom optycznym i video-projektorom umieszczonym w wykładzinie i obiciu podłokietników.
Ze stanu początkowego, jednocześnie czystego i w duchu zen, wnętrze samochodu ożywia się, aż do uzyskania atmosfery w stylu barokowym. Pomiędzy tymi dwoma skrajnościami, możliwe jest stworzenie wielu innych, pośrednich wystrojów, zaspokajających dużą różnorodność potrzeb pasażerów.
<strong>Wolność modułowości</strong>
We wnętrzu C-Airlounge, przestrzeń została potraktowana w taki sposób, aby wyróżnić ją jako zasadniczy czynnik dobrego samopoczucia. Czy to w układzie czterech, czy też pięciu miejsc, wnętrze zawsze pozostaje indywidualną i komfortową strefą każdego z użytkowników. System modułów, całkowicie wspomagany, pozwala konfigurować wnętrze zależnie od chęci:<ul><li>Konfiguracja „klub” (pięć miejsc):
Między pasażerami siedzącymi z tyłu tworzy się przyjazna atmosfera, dzięki ustawieniu w „szewron” drugiego rzędu miejsc i lekkiemu obróceniu dwóch siedzeń bocznych w kierunku siedzenia środkowego.
<li>Konfiguracja „komfort” (cztery miejsca):
Środkowe siedzenie zręcznie chowa się w podłodze, udostępniając miejsce dwóm siedzeniom bocznym. Te ostatnie, zamontowane na łukowatych szynach i sterowane elektrycznie, zbliżają się do siebie i cofają, aby zapewnić jak najwięcej przestrzeni na nogi.</ul>
<p class="maintext">Niezależnie od wybranej konfiguracji, C-Airlounge posiada bardzo duży bagażnik. Jego pojemność może się zmieniać od 450 do 650 litrów.
<strong>Wyrafinowanie technologii</strong>
C-Airlounge, awangardowa idea, reprezentuje nowe podejście technologiczne, ukierunkowane na ludzi. Samochód codzienne asymiluje się ze użytkownikiem, który może pozostać w kontakcie ze swoim osobistym, wirtualnym światem.
Technologia zaproponowana w C-Airlounge uwzględnia osobowe cechy swoich użytkowników, niezależnie czy chcą czerpać przyjemność z jazdy czy też są profesjonalistami. W efekcie, pasażerowie siedzący z tyłu mogą, całkiem swobodnie i w idealnym komforcie, oglądać film, słuchać muzyki, grać razem w sieci, poprawiać dokument, nad którym pracują lub też mieć dostęp do Internetu.
Ta nowatorska technologia rozmyślnie jest dyskretna, aby nie zniszczyć ducha dobrego samopoczucia, który mieszka w tym prototypie. Dwa ekrany PC, komputery przenośne schowane są pod siedzeniami bocznymi sterowane dotykiem, udostępniają poprzez zwykłe muśnięcie palcem wszystkie obrazy, dźwięki i gry z wgranej mediateki.
Bezprzewodowa sieć o małym zasięgu (WiFi) zapewnia połączenie między multimedialną centralą, umieszczoną w konsoli centralnej, i ekranami PC. Dane (filmy, muzyka, gry video…) są zdalnie wprowadzane do tej multimedialnej centrali z domu lub od dostawców danych (mediatek, biur podróży, itd.) dzięki rozszerzeniu zasięgu bezprzewodowej sieci poza samochód.
Wyposażenie C-Airlounge w tę nową technologię świadczy o twórczych zdolnościach Citroëna i umiejętności łączenia innowacyjności z przyjemnością związaną z korzystaniem z samochodu.
<strong>Źródło: Citroen Polska</strong>