Było kombi, przyszedł czas na sedana - Hyundai i40
Najnowszymi modelami z serii "i", Hyundai pokazał, że potrafi robić auta nie tylko tak samo dobre, ale nawet lepsze od modeli renomowanych producentów z Europy. Wszystko wskazuje na to, że również nadchodzący Hyundai i40 będzie godnym przeciwnikiem dla produktów z naszego kontynentu.
Modelem i40, Koreańczycy zamierzają podbić serca kierowców wybierających auta klasy średniej. Zadanie to do łatwych nie należy, bowiem takie konstrukcje jak Volkswagen Passat czy Ford Mondeo wysoko stawiają poprzeczkę w kwestiach komfortu, jakości czy zaawansowania technologicznego.
Choć i40 widzieliśmy już w formie funkcjonalnego kombi (ta wersja została pokazana na marcowych targach w Genewie), nadal nie mieliśmy okazji przyjrzeć się podstawowemu sedanowi. Już niebawem ulegnie to zmianie, bowiem już w najbliższy czwartek auto zostanie odsłonięte światu na wystawie samochodowej w Barcelonie. Co więcej, Hyundai zdecydował się opublikować oficjalny szkic nowego sedana, który zamieściliśmy poniżej.
Oficjalnych szczegółów technicznych na temat silników 4-drzwiowego i40 jak na razie brak, znamy jednak pierwsze dane na temat jego wymiarów wewnętrznych. Kabina pasażerska, opierająca się na 2,77-metrowym rozstawie osi, ma szerokość 1455 mm (na wysokości ramion), wysokość 1025 mm (od siedzeń do dachu) i oferuje miejsce na nogi wyrażające się w długości 1170 mm. Warto zaznaczyć, że to jedne z najlepszych wyników w klasie średniej.
Przypomnijmy, że najmłodszy członek rodziny „i” jest kolejnym już modelem opracowanym wg zasad języka stylistycznego „Fluidic Sculpture” („Opływowa Rzeźba”), zakładającego zastosowanie wyrazistych kształtów. Całe auto zostało zaprojektowane w europejskim centrum Hyundaia, mieszczącym się w niemieckim Rüsselsheim – to podkreśla, że i40 jest modelem stworzonym pod gusta wymagających Europejczyków.