Byli potęgą w produkcji rowerów
130 lat temu, 13 lat przed stworzeniem swojego pierwszego samochodu, firma Opel skonstruowała pierwszy rower (bicykl), zdobywając w latach 20. minionego wieku nawet miano największego producenta rowerów na świecie.
Początkowy okres w historii firmy Opel to oczywiście produkcja głównie maszyn do szycia. Nim synowie Adama Opla skonstruowali pierwszy samochód (1899 r.) od ponad dziesięciu lat ich firma wytwarzała już jednak rowery.
Było to niejako następstwem podróży Adama Opla do Paryża w 1885 r., gdzie zafascynował się modą na rowery. Już rok później skonstruował samodzielnie, z nadesłanych części, swój pierwszy bicykl. W kolejnym roku jego firma uruchomiła produkcję trycyklów i tzw. bezpiecznych rowerów na małych kołach. Bezpieczny rower miał dwa koła niemal identycznej wielkości, jazda na nim była znacznie łatwiejsza niż w przypadku bicykla, a ewentualny upadek następował ze znacznie niższej wysokości. Syn Adama - Karl, zafascynowany tłumami ludzi na wyścigach kolarskich, po powrocie wziął udział w wyścigu w Ogrodzie Palmowym we Frankfurcie i od razu zwyciężył.
Od tego momentu przygoda Opla z rowerami znacznie przyspieszyła. Firma zaczęła produkować coraz więcej różnego rodzaju rowerów, które coraz częściej odgrywały znaczącą rolę w wyścigach kolarskich. Tylko w 1889 r. zawodnicy na rowerach marki Ople wygrali 240 wyścigów, zdobywając 13 tytułów mistrzowskich. Aż do lat 20. XX stulecia Opel regularnie współpracował z najlepszymi ówczesnymi kolarzami na świecie.
Cały czas, obok sukcesów sportowych, rósł popyt na dwukołowce. W 1923 r. Opel, jako pierwsza niemiecka firma, wprowadziła produkcję rowerów na linii montażowej. Od tego momentu z taśmy produkcyjnej co siedem sekund zjeżdżał nowy rower. Malejące koszty produkcji spowodowały także obniżenie ceny dla klienta, co sprawiło, że rower stał się środkiem transportu dostępnym dla większości społeczeństwa. Już wkrótce, w 1925 r., Opel stał się największym na świecie producentem rowerów, a w rok później z linii montażowej zjechał milionowy egzemplarz roweru tej marki.
Po przejęciu Opla przez General Motors (1929 r.) firma postanowiła skupić się na produkcji samochodów i pod koniec 1936 r. zarząd i rada nadzorcza Adam Opel AG postanowiły sprzedać produkcję rowerów firmie NSU. Ostatni rower marki Opel powstał 15 lutego 1937 r., kończąc tradycję liczącą ponad 50 lat z wynikiem około 2,6 miliona wyprodukowanych rowerów.
Jednak po 75 latach Opel powrócił do swych korzeni i w 2012 r. stworzył prototypowy rower RAD e.