Burzliwe spotkanie w Automobilklubie Polski
23 października w sali Automobilklubu Polski odbyło się spotkanie traktowane jako panel dyskusyjny. Tematem dyskusji były motorowery i motocykle w Polsce w kontekście szkolenia młodzieży i rozwijającego się rynku jednośladów.
<p class="maintext"><strong>23 października w sali Automobilklubu Polski odbyło się spotkanie traktowane jako panel dyskusyjny. Tematem dyskusji były motorowery i motocykle w Polsce w kontekście szkolenia młodzieży i rozwijającego się rynku jednośladów.
</strong>
Z jednej strony „barykady” stanęli przedstawiciele KG Policji, Min.Infrastruktury, Instytutu transportu Samochodowego i Krajowej Rady bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Zabrakło przedstawicieli MEN i Sportu do których było najwięcej pytań i słów krytyki. Zabrakło również przedstawicieli ZHP, organizacji która ongiś miała duże osiągnięcia w pracy z młodzieżą, również w dziedzinie wychowania Komunikacyjnego.
<p class="maintext">Druga strona to dziennikarze, działacze PZM, przedstawiciele Stowarzyszenia właścicieli Szkół Nauki Jazdy, Polskiego Stowarzyszenia Motorowego, Stowarzyszenia Importerów Motocykli, byli aktualni zawodnicy sportu motocyklowego.
<p class="maintext">Mówiono o złych przepisach i braku właściwych programów nauczania o fatalnym systemie egzaminowania.
Na pytania – kiedy wreszcie ukażą się nowe przepisy dotyczące szkolenia i egzaminowania, kiedy wreszcie zniknie zarządzenie MENS i S o wydawaniu karty motorowerowej przez Dyrektorów szkół.. Decydenci odpowiadali, że już niedługo!?
Niedługo to już 4 lata - ripostowali dziennikarze.
Pytano co za fachowcy tworzą nowe programy szkolenia, bo jak wieść gminna niesie, program szkolenia na kat.A i A1 układał specjalista od wszystkiego. Czyli od niczego.
Honorowy V-ce Prezes PZM p. Andrzej Jabłkowski poinformował o inicjatywie utworzenia klas młodzieżowych w sportach motorowych. Akcję tą popiera większość Okręgów PZM, widząc w niej ożywienie sportów motorowych i szansę dla młodzieży.
<p class="maintext">Ta akcja to również działanie na rzecz BRD.
Motor Klub Wawer przygotuje tani motocykl dla „małego sportu” z silnikiem o pojemności 50ccm i 125ccm.
Już dziś przygotowane i przetestowane są motocykle dla dyscyplin trial, wyścigi drogowe i enduro, tworzy się motocykl do motocrosu .
<p class="maintext">Wniosek końcowy z panelu dyskusyjnego jest taki:
Nie wierząc w kolejne obietnice zebrani zagrozili, że przed sezonem motocyklowym 2004 (w lutym) na podobnym spotkaniu zapytają jeszcze raz:<ul><li>Co zostało zrobione by sezon motocyklowy 2004 był bezpieczniejszy dla posiadaczy jednośladów i pozostałych uczestników dróg.
<li>I niech i ich Bóg broni jak znów odpowiedzą, że przygotowujemy projekty.!?</ul>
<strong>Źródło: Włodzimierz Gąsiorek</strong>