Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse pokazany w Genewie
Bugatti oficjalnie zaprezentował model Veyron Grand Sport Vitesse na Salonie Samochodowym w Genewie. Vitesse po francusku oznacza "prędkość", a to z pewnością odnosi się do nowego roadstera z Molsheim. Poznajmy bliżej tego potwora bez dachu.
Zainspirowany rekordowym Bugatti Veyron Super Sport, Veyron Grand Sport Vitesse również napędzany jest 8.0-litrowym silnikiem W16, który dostarcza imponujące 1200 KM (882kW) przy 6400 obr. Maksymalny moment obrotowy 1500 Nm osiągany jest pomiędzy 3000 a 5000 obr/min.
Rzecz jasna napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni biegów, której czas zmiany przełożeń to zaledwie 0,1 sek. Na pierwszym biegu auto osiąga prędkość aż 104 km/h, na drugim zaś 148 km/h, co jest już wynikiem zakazanym w większości państw.
Na trzecim biegu możemy mknąć 197 km/h, na czwartym 257 km/h, piąty bieg kończy się przy 313 km/h, szósty przy 377 km/h, zaś siódmy bieg pozwoli przekroczyć prędkość 410 km/h. Przy masie własnej 1990 kg, Veyron Grand Sport Vitesse jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,6 sekundy. Prędkość 200 km/h pojawia się po zaledwie 7,1 sekundy, zaś prędkość 300 km/h "pęka" po 16 sekundach.
Bugatti Grand Sport Vitesse ma trzy różne tryby wysokości zawieszenia. Pierwszym z nich jest tryb standardowy, przeznaczony do ruchu miejskiego oraz prędkości do 180 km/h. Od 180 km/h system automatycznie przełącza się w kolejny tryb. Jeśli jakimś cudem będziemy chcieli przekroczyć prędkość 375 km/h, będziemy musieli uruchomić ostatni tryb za pomocą specjalnego klucza przed uruchomieniem silnika.
Podobnie jak w poprzednich modelach, tak samo w tym zużycie paliwa i emisja spalin są potężne. Veyron Grand Sport Vitesse ma zbiornik o pojemności 100 litrów, a jego apetyt to 37,2 l/100 km w mieście. Poza miastem, zużycie paliwa spada do 14,9 l/100 km. Emisje CO2 nie pieszczą ekologów: 867 g/km w mieście, 348 g/km poza miastem i 539 g/km w cyklu mieszanym.