Brabus poprawia Mercedesy CL63 AMG i S63 AMG
Inżynierowie z AMG mogą być dumni ze swojego nowego, podwójnie turbodoładowanego silnika 5.5 V8, który montowany jest w coraz to kolejnych modelach Mercedesa. Ale spece z Brabusa pokazują, że z nowej jednostki da się „wycisnąć” jeszcze więcej koni mechanicznych i niutonometrów.
Dla najbardziej wybrednych właścicieli Mercedesów CL63 AMG i S63 AMG (napędzanych wspomnianym motorem 5.5 V8 bi-turbo), Brabus przygotował kilka zestawów modyfikacji silnikowych, pozwalających w znaczący sposób zwiększyć „tężyznę” zastosowanej jednostki.
Pierwszy pakiet, ochrzczony nazwą 584 PowerXtra CGI, przeznaczony został dla standardowych wersji silnikowych, mających do zaoferowania 544 KM mocy. Dzięki zastosowaniu przeprogramowanego ECU oraz zmodyfikowanego systemu chłodzenia (z dodatkową pompą elektryczną), Brabusowi udało się „podkręcić” motor o 40 koni.
Drugi zestaw, widniejący pod nazwą 620 PowerXtra CGI, przygotowany został natomiast dla modeli CL63 AMG i S63 AMG ze wzmocnionej serii AMG Performance. Podczas, gdy w swojej standardowej formie modele AMG Performance są w stanie dostarczyć 571 KM, po przeróbkach Brabusa dają do dyspozycji 49 koni mechanicznych więcej.
Oprócz zestawów silnikowych, Brabus oferuje właścicielom modeli CL63 AMG i S63 AMG nowe felgi, subtelne body-kity nadwozia wykonane z włókna węglowego, a także sportowe układy wydechowe i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.