BMW zapowiada nowy silnik w serii 5 Gran Turismo
Zdaniem producenta, nowy model serii 5 Gran Turismo to połączenie obszernego sedana, SUV-a oraz dużego Coupe. Z pewnością znajdzie się wielu zwolenników takiej wariacji, tym bardziej, że w ofercie już wkrótce pojawi się nowa jednostka napędowa.
Na początku auto było oferowane z dość dużymi i mało ekonomicznymi silnikami, które nie odpowiadały osobom szukającym dużego auta z obszernym bagażnikiem i rozsądną jednostką napędową. Już wkrótce może się to zmienić, gdyż BMW planuje wprowadzić do oferty nową, o wiele bardziej oszczędną jednostkę.
Już w lipcu tego roku początkowo na rynku w USA oferta modelu serii 5 Gran Turismo rozszerzy się o wariant 520d z napędem tylko na tylną oś. Pod maską auta zagości 2,0-litrowa, rzędowa jednostka czterocylindrowa generująca 181 KM oraz 380 Nm momentu obrotowego.
Osiągi jak na tak duże auto są przyzwoite, ale nie imponujące - przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 213 km/h. Ale jeśli dla kogoś to za mało, niech zakupi auto z większym i mocniejszym silnikiem. Klienci kupujący wariant 520d nie szukają emocji, tylko wygodę i oszczędności.
Tym bardziej, że auto zdaniem producenta powinno być bardzo oszczędne. W cyklu EU spalanie ma wynieść około 5,9 litra na 100km w mieście, zaś w cyklu mieszanym zużycie ma spaść nawet do 5 litrów. Emisja CO2 do atmosfery to 139 g/km, co jest oczywiście zgodne z normą Euro 5.