BMW zapowiada kolejne kroki w kierunku elektromobilności
Choć może jeszcze nie wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę, to jesteśmy właśnie świadkami w wyścigu o zajęcie jak najlepszej pozycji wyjściowej przed dynamicznym rozwojem e-samochodów, który powinien nastąpić w przeciągu kilku najbliższych lat. Ważną rolę w tym wyścigu chce odegrać BMW ze wszystkimi swoimi markami.
Choć w gamie bawarskiej marki znajdziemy osobną submarkę z ekologicznymi modelami, to jednak elektryfikacja ma dotknąć wszystkie modele i serie modelowe wchodzące w skład koncernu BMW. Władze koncernu właśnie zapowiedziały, że każdego roku będą przybywać nowe, zelektryfikowane modele, a w przyszłej dekadzie następna generacja modeli umożliwi wprowadzenie kolejnych całkowicie elektrycznych modeli.
Wiemy też, że kolejnym elektrycznym modelem w BMW Group nie będzie kolejny BMW i, ale trzydrzwiowe MINI. Produkcja napędzanego energią elektryczną MINI rozpocznie się w 2019 r. W przyszłości do wyboru będą trzy rodzaje napędu: spalinowy, hybrydowy plug-in oraz elektryczny.
Całkowicie elektryczne MINI to pierwszy z szeregu zelektryfikowanych modeli marki BMW i MINI, jakie pojawią się w najbliższych latach. W roku 2018 rodzinę modeli BMW i powiększy BMW i8 Roadster. Na rok 2020 BMW Group zapowiedziało zelektryfikowaną wersję BMW X3, a na rok 2021 BMW iNEXT.
W połowie przyszłej dekady BMW spodziewa się udziału zelektryfikowanych aut w całej sprzedaży na poziomie od 15 do 25%. Jednak to, jaką rolę mobilność elektryczna będzie odgrywać w poszczególnych krajach, zależeć będzie jednak od takich czynników, jak podstawy prawne, systemy zachęt oraz infrastruktura do ładowania.
Niemcy chcą, by ich system produkcyjny był jak najbardziej elastyczny, a na jednej linii produkcyjnej mogły był wytwarzane jednocześnie modele z silnikiem spalinowym, hybrydowym plug-in lub z napędem całkowicie elektrycznym.
Obecnie BMW produkuje zelektryfikowane modele w dziesięciu zakładach w różnych krajach. Już od 2013 r. istotne komponenty napędu elektrycznego powstają w zakładach w Dingolfing i Landshut. W Dingolfing montowane są ponadto wersje hybrydowe plug-in BMW serii 5 i BMW serii 7, a od 2021 r. produkowane będą BMW iNEXT.