BMW X6 przeszedł lifting - co się zmieniło?
Bawarski producent opublikował oficjalne zdjęcia swego najbardziej kontrowersyjnego, choć bardzo popularnego modelu X6. Samochód, który ciężko dopisać do konkretnej grupy, został poddany delikatnemu liftingowi. Zmiany stylistyczne są dość drobne i odnoszą się w głównej mierze do przedniej części auta. Co ciekawe, poza nową wersją M50d, oferta silnikowa nie została poddana zmianom.
Najwięcej zmian stylistycznych dostrzeżemy w przedniej części auta, choć nie ma mowy o rewolucji. W oczy rzucają się nieco grubsze obramowanie firmowych "nerek". Również pionowe listwy są nieco szersze, mają również przełamanie w dolnej części. Klosze reflektorów otrzymały nieco zmieniony kształt, a charakterystyczne okrągłe światła dzienne są teraz spłaszczone z góry i z dołu na wzór nowej serii 6.
Warto zwrócić uwagę na opcjonalne reflektory adaptacyjne wykonane w technologii LED, które są seryjne w modeli X6 M. Zmianie uległo również umiejscowienie świateł przeciwmgłowych, do których dodano srebrne ramki. Dla wielu osób będzie to spora wada, gdyż modyfikacja ta nieco złagodziła agresywnie wyglądające boczne wloty powietrza.
Kilka zmian zaszło również w tylnej części auta, choć tutaj ograniczono się jedynie do zastosowania efektu znanego z nowej serii 5. Otóż w nowej odsłonie X6 charakterystycznym elementem są poziome świetlne listwy wykorzystujące technologię LED. Nieco zmian zaszło również w palecie kolorów, w której pojawiły się nowe kolory nadwozia, między innymi widoczny na zdjęciach odcień Marrakech Brown. Celem wszystkich zmian jest nie tylko poprawienie stylistyki. Na przykład przeprojektowane wloty powietrza w przednim zderzaku zapewniają lepsze chłodzenie jednostki napędowej oraz lepszą pracę układu dolotowego silnika.
Niestety zmiany nie dotknęły jednostek napędowych. Tu wszystko pozostało bez zmian. Na szczęście brak zmian rekompensuje całkiem nowa wersja X6 M50d, która otrzymała silnik 3.0d wyposażony w aż trzy turbosprężarki. Jednostka ta charakteryzuje się mocą 381 KM, a co jeszcze istotniejsze, momentem obrotowym o wartości aż 740 Nm. Takie parametry pozwalają rozpędzić to ogromne auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy. Co ciekawe, średnie zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 7,7 l/100 km. Debiut rynkowy odświeżonego X6 zaplanowany jest na czerwiec.